یارمحمد حسین بُر:

جزئیات استخدام ۲۵ هزار نیروی جدید در آموزش و پرورش تشریح شد

۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۱۳:۴۹:۰۸
کد خبر: ۱۰۳۰۹۴۶
جزئیات استخدام ۲۵ هزار نیروی جدید در آموزش و پرورش تشریح شد
مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش با تشریح جزئیات استخدام ۲۵ هزار معلم جدید در آموزش و پرورش گفت: 58 هزار و100 نفر نیروی حق التدریس داریم که تا پایان سال1400 جذب می شوند.

 به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، یارمحمد حسین بُر با اشاره به ابلاغ قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس در۱۳شهریور۹۷اظهار کرد: براساس آن قانون مکلف هستیم تا پایان برنامه ششم همه مشمولان را جذب کنیم.

وی افزود: چهار گروه داشتیم که از بین آنها آموزشیاران و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی بر اساس متن قانون و آیین نامه اجرایی ملزم به شرکت در یک آزمون داخلی هستند، لذا این آزمون هفته گذشته برگزار شد.

حسین بُر تصریح کرد:  بعد از اعلام نتیجه بر اساس ۲۵هزار و ۴۹۷مجوزی که سازمان اداری استخدامی صادر کرده و همچنین امتیازات کسب شده جذب می‌شوند.

وی در ادامه افزود: «پذیرفته شدگان طبق آیین نامه اجرایی باید یک دوره مهارت آموزی در دانشگاه فرهنگیان را طی کنند بنابراین قبلا فرم امتیازبندی را تنظیم و به استان‌ها ارسال کردیم تا امتیازات نیروهای حق التدریس، آموزشیاران نهضت سواد آموزی و مربیان پیش دبستانی براساس قانون دانشگاه فرهنگیان محاسبه و لحاظ شود.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش  گفت: سابقه همکاری با آموزش و پرورش، مدرک تحصیلی، ارتباط رشته تحصیلی با رشته تدریس و ...  از جمله مواردی است که در امتیاز بندی لحاظ می‌شود.

وی در خصوص تعداد معلمان حق‌التدریس که اکنون در آموزش و پرورش مشغول تدریس هستند، اظهار کرد: ۵۸هزار و ۱۰۰نفر از همکارانمان جزو این گروه‌ها هستند، بر اساس قانون تفسیری که اخیرا مصوب شد ۳۰هزار نفر دیگر به این دامنه اضافه خواهد شد بنابراین تا 2 سال دیگر علاوه بر جذب این ۲۵هزار و ۴۹۷نفر، طی مجوزهایی که دریافت خواهیم کرد این تعداد را هم جذب می‌کنیم. تا پایان سال ۱۴۰۰مکلف به جذب این گروه هستیم.

حسین بُر خاطرنشان کرد: بیش از ۱۳هزار نیروی حق التدریس آزاد از آموزشیاران نهضت سوادآموزی هستندکه در آزمون اخیر هم شرکت کردند.

وی تصریح کرد:  ۲۴هزار نفر از آموزشیاران در آزمون اخیر شرکت کردند لذا هر میزان از آنها که حدنصاب را کسب کنند وارد دوره‌های آموزشی می‌شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز