مهراله رخشانی‌مهر:

سرمایه‌گذاری ۱۴۰ میلیارد تومانی خیرین در ساخت مدارس استثنایی

۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۱۳:۱۱:۱۹
کد خبر: ۱۰۳۲۵۲۸
سرمایه‌گذاری ۱۴۰ میلیارد تومانی خیرین در ساخت مدارس استثنایی
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در نشست مشترک با رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی از سرمایه‌گذاری 140 میلیارد تومانی خیرین در ساخت مدارس استثنایی خبر داد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، مهراله رخشانی‌مهر با اشاره به روند تخصیص اعتبارات این سازمان در سه سال اخیر اظهار کرد: رشد اعتبارات عمرانی در هیچ دستگاه دیگر کشور به‌اندازه سازمان نوسازی مدارس نبوده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به سهم دولت در طرح‌های خیری گفت: در سال 96، اعتبار مصوب شده 219 میلیارد تومان بود که 200 میلیارد تومان تخصیص یافت؛ در سال 97، 412 میلیارد مصوب شد و460 میلیارد تومان تخصیص پیدا کرد. همچنین در سال 98 اعتبار مصوب1000 میلیارد تومان و اعتبار تخصیص‌یافته 872 میلیارد تومان شد.

وی بابیان اینکه در سال جاری3 هزار میلیارد و350 میلیون تومان اعتبار برای طرح‌های خیری در نظر گرفته‌ شده است، تأکید کرد: افزایش این رقم در یک دوره سه ‌ساله به این مفهوم است که همه دستگاه‌ها ازجمله سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، وزارت آموزش‌ و پرورش و مجلس شورای اسلامی در این اتفاق سهیم بودند.

رخشانی‌مهر تصریح کرد: از مبلغ یادشده یک هزار و900 میلیارد تومان تخصیص آن نقدی است و مابقی آن‌هم محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: این تخصیص اعتبار بی‌نظیر است و هیچ‌کدام از دستگاه اجرایی کشور اعتبارات عمرانی آن‌ها به این اندازه رشد نداشته است؛ همچنین هر استانی تعداد خیر بیشتری جذب کند طبیعتاً از این اعتبار سهم بیشتری خواهد داشت.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس بابیان اینکه در حال حاضر 140 میلیارد تومان سهم خیرین در ساخت مدارس استثنایی است اظهار داشت: بسیاری از این مدارس یا در حال ساخت و یا افتتاح است و سازمان نوسازی هم بیش از این مقدار در ساخت این مدارس مشارکت خواهد کرد.

رخشانی‌مهر به طرح آجر به آجر باهدف بالا بردن میزان مشارکت‌های مردمی اشاره و تأکید کرد: ساخت 14 مدرسه اتیسم در کشور که از تعهدات سازمان نوسازی مدارس است را می‌توان در قالب طرح آجر به آجر سریع‌تر به نتیجه رساند.

 وی بابیان اینکه چک لیستی برای مناسب‌سازی مدارس پذیرای دانش آموزان استثنایی به استان‌ها ارسال‌ شده است، اظهار کرد: مناسب‌سازی 64 مدرسه الگویی پذیرا و اتیسم در استان‌ها آغاز شده است و ۵۰درصد استان‌ها مناسب‌سازی حداقل دو مدرسه را انجام داده‌اند.

 

نظر شما