دکتر نظرپور:

بهره برداری از ۱۶۰پروژه عمرانی دانشگاهی در هفته دولت

۱۳۹۹/۰۶/۱۲ - ۱۳:۰۹:۳۶
کد خبر: ۱۰۵۲۷۱۱
بهره برداری از ۱۶۰پروژه عمرانی دانشگاهی در هفته دولت
دکترمحمدتقی نظرپور، معاون اداری ، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در آیین افتتاح مجازی افتتاح پروژه‌های عمرانی قابل بهره‌برداری دانشگاه‌ها ومراکز پژوهشی و فناوری گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، ۱۶۰ پروژه عمرانی در دانشگاه‌ها ، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری به بهره برداری می رسند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، در این آیین که به صورت مجازی برگزار شد، دکتر نظرپور به پروژه های قابل افتتاح مراکز آموزش عالی و پژوهشی در هفته دولت اشاره کرد و اظهار داشت: این تعداد شامل ۸۱ پروژه ساختمانی با ۱۳۶۵۰۰ متر مربع زیر بنا و ۲,۸۶۰ میلیارد ریال هزینه ساخت، ۳۱ زمین روباز ورزشی به مساحت ۳۴۵۰۰ متر مربع و هزینه ساخت ۱۱۰ میلیارد ریال و ۴۸ مورد تاسیسات زیر بنایی با اعتباری بالغ بر ۶۸۰ میلیارد ریال می شود.

وی افزود: در قسمت پروژه های آموزشی و پژوهشی، ساخت ۱ پروژه در بخش علوم پایه، ۵ پروژه در بخش علوم انسانی و هنر، ۱۷ پروژه در بخش فنی و مهندسی، ۴ پروژه در بخش کشاورزی و دامپزشکی و ۱۱ پروژه در بخش پژوهشی به اتمام رسیده شده که مجموع مساحت این پروژه ها ۸۸۴۰۸ متر مربع بوده و۱۸۷۱ میلیارد ریال برای ساخت آنها هزینه شده است.

دکتر نظرپور گفت: در قسمت پروژه های کمک آموزشی، رفاهی، خدماتی و تاسیسات زیر بنایی، ۱۴ مجموعه فرهنگی و ورزشی، ۸ خوابگاه دانشجویی، ۴ سلف سرویس، ۷ کتابخانه و مرکز همایش، ۳ ساختمان اداری، ۴۱ پروژه محوطه سازی و مدیریت سبز و۴۵ مورد سایر فضاهای دانشگاهی با مساحت کل ۴۴۸۸۳ متر مربع و هزینه ساخت ۱,۷۸۰ میلیارد ریال به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به وجود ۱۷،۱۷۰،۲۹۵ متر مربع مجموع اعیانی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و فناوری گفت: از این متراژ ۷،۳۸۳،۶۹۵ متر مربع شامل فضاهای آموزشی، ۸،۸۸۶،۶۰۰ متر مربع شامل فضاهای کمک آموزشی وتسهیلات رفاهی و خدماتی و حدود ۹۰۰۰۰۰ متر مربع فضاهای پژوهشی و پارک های علم و فناوری را شامل می شود.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با بیان اینکه تعداد دانشگاه ها و مراکز پژوهشی وابسته به وزارت علوم در سال تحصیلی ۱۳۹۸ تعداد ۲۴۹ مورد بوده است، گفت: این تعداد شامل ۱۸۹ دانشگاه و مرکز آموزش عالی ،۳۱ مرکز پژوهشی و ۲۹پ ارک علم و فناوری می شود که تعداد ۷۰۳۸۶۶ نفر دانشجو به صورت روزانه در این مراکز تحصیل می کنند.

وی ضمن اشاره به مجموع فضاهای دانشگاه‌ها، سرانه فضاهای موجود، در دست احداث و قابل قبول دانشگاه‌ها را برشمرد و گفت: در گروه علوم پایه، سرانه موجود ۹.۷ متر مربع و در گروه هنر ۱۰.۶ متر مربع است که با اتمام فضاهای در دست ساخت به ترتیب به ۱۲ و ۱۳.۹ مترمربع خواهد رسید که سرانه قابل قبولی در این دو گروه است.

دکتر نظر پور در ادامه به سرانه فضاهای موجود در گروه علوم انسانی، فنی و مهندسی و کشاورزی و دامپروری اشاره کرد و گفت: این میزان به ترتیب ۶.۶، ۹.۶ و ۱۴.۸ است که با سرانه فضای قابل قبول این گروه‌ها یعنی ۱۰، ۱۴ و ۱۷.۵ مترمربع فاصله دارد و با اتمام فضاهای در دست احداث، فاصله سرانه موجود و قابل قبول کاهش چشمگیری خواهد یافت.

گفتنی است پروژه‌های افتتاح شده در این افتتاح مجازی که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، ساختمان تجاری‌سازی و نوآوری پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی، استخر سرپوشیده دانشگاه هرمزگان، پروژه مقاوم‌سازی و به‌سازی لرزه‌ای دانشکده معماری و شهرسازی و هنر دانشگاه ارومیه، کتابخانه مرکزی دانشگاه محقق اردبیلی، مرکز فناوری‌های نوین دانشگاه فردوسی مشهد، سوله کارگاهی دانشگاه دختران اردبیل وابسته به دانشگاه فنی و حرفه‌ای، کارگاه صنایع چوب دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان وکتابخانه مرکزی مجتمع آموزش عالی بم را شامل می شد.

همچنین در این آیین دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه جندی‌شاپور دزفول نیز کلنگ زنی شد.

 

 
 
 
 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز