وزیر آموزش و پرورش:

معلمان درس ایثار و فداکاری به ما دادند

۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۱۳:۲۷:۴۴
کد خبر: ۱۰۵۶۱۱۷
معلمان درس ایثار و فداکاری به ما دادند
وزیر آموزش و پرورش در نشست با روسای آموزش و پرورش مناطق شهر تهران با بیان اینکه آموزش و پرورش تهران پیشانی آموزش و پرورش کشور است و فعالیت‌های تاثیر گذار در تهران به سرعت در کل کشور تسری می‌یابد، اظهار کرد: باید خانواده ها را در انتخاب روش‌های آموزشی مخیر کنیم.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، محسن حاجی میرزایی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش شهر تهران یک دوازدهم کل جمعیت دانش آموزی کشور را دارد، اظهار کرد: آموزش و پرورش تهران پیشانی آموزش و پرورش کشور است و اگر فعالیت‌های تاثیرگذار در تهران اتفاق بیفتد به سرعت در کل کشور تسری می‌یابد.

وی با اشاره به سنت‌های الهی گفت: همه انسان‌ها در محک دستگاه الهی سنجیده می‌شود و نمی‌توان با ظاهرسازی از آزمون الهی سربلند بیرون آمد، لذا در زندگی همواره در آزمونی هستیم که همه توانمندی‌های ما در حال سنجیده شدن است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اگر کوتاهی در امر وظایف خود کنیم، طبعات آن گریبانگیر همه ما خواهد شد، اظهار کرد: باید در این شرایط سخت نشان دهیم، آموزش و پرورش مرد روزهای سخت هست تا جامعه روی ما حساب باز کند.

وی با بیان اینکه در فضای جدیدی که هستیم باید با تمام توان و انرژی کار کنیم، اظهار کرد: مدیران مدارس باید با معلمان ارتباط کاملی داشته باشند و مدیران مناطق هم همین ارتباط را با مدارس داشته باشند.

حاجی میرزایی با بیان اینکه تاکید ما بر حفظ سلامت و استمرار فرایند آموزش دانش آموزان است، گفت: مدیران باید با خانواده‌ها همراهی و نگرانی آنها را در مورد حفظ سلامت فرزندانشان برطرف کنند لذا ما آموزش‌ها را از طریق فضای مجازی، تلویزیون و حضوری مخیر می‌کنیم و خانواده‌ها می‌توانند هریک از این خدمات را انتخاب کنند.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به فداکاری‌های معلمان در سال تحصیلی گذشته اظهار کرد: معلمان درس ایثار و فداکاری به ما دادند و در سال تحصیلی جدید نیز با فداکاری‌ها و ایثارگری‌های خود جلوه‌های عمیق‌تری از معلمی را نشان خواهند داد.

وی با اشاره به تغییر در روش‌های یاددهی یادگیری و رشد روزافزون فناوری‌های نوین که باعث پیچیدگی زیادی در فعالیت‌های معلمی شده است، اظهار کرد: مدیران اختیار دارند تا بین گزینه‌های زیادی که در شکل آموزش‌های نوین وجود دارد و می‌تواند موثر واقع شود، انتخاب مطلوبی داشته باشد.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه باید پنج تحول در حوزه آموزش و پرورش صورت بگیرد، تاکیدکرد: باید کیفیت نیروی انسانی را افزایش دهیم، و تحول در محتوا، مدرسه، دانش آموز و معلم نیز به وجود آوریم.

حاجی میرزایی اظهار کرد: خانواده‌ها نگران سلامت فرزندانشان هستند لذا باید در نحوه آموزش فرزندانشان حق انتخاب داشته باشند تا بتوانند سلامتی فرزندشان را تضمین کنند.

در ابتدای این نشست مدیرکل آموزش و پرورش با تشریح برنامه‌هایی که برای بازگشایی مدارس در شهر تهران انجام شد، اظهار کرد: چهار هزار نیروی مجوز  استخدام نیروی انسانی برای شهر تهران در سال جاری گرفتیم که گام بزرگی در راستای تامین نیروی انسانی شهر تهران برداشته شد. همچنین شهر تهران در سال جاری ۷هزار نفر بازنشسته می‌شدند که با تلاش مدیران آموزش و پرورش ۴۵۰۰نفر از آنها به کار خود ادامه دادند.

وی با بیان اینکه تهران شهر تهران پس از استان سیستان و بلوچستان دومین استان از نظر کمبود سرانه فضای آموزشی است، اظهار کرد: با قرارگاه خاتم الانبیا تفاهم نامه‌ای امضا شد تا تعدادی از مدارس تهران توسط این قرارگاه نوسازی و بازسازی شوند.

فولادوند ادامه داد: آموزش و پرورش شهر تهران در حوزه نیروی انسانی از بهمن ماه سال گذشته اقدام به برنامه ریزی نیروی انسانی مناطق را انجام داد لذا مشکلات این حوزه قبل از شروع سال تحصیلی شده بود.

در ادامه این نشست روسای آموزش و پرورش دو منطقه شهر تهران به نمایندگی از دیگر مدیران تهران در سخنانی به طرح اشکالات پرداختند.

 

نظر شما