اضافه شدن ۲۴۰۰۰ متر مربع به فضای ورزشی دانشگاه‌ها

۱۳۹۹/۰۶/۲۲ - ۱۳:۴۸:۰۱
کد خبر: ۱۰۵۷۳۲۱
اضافه شدن ۲۴۰۰۰ متر مربع به فضای ورزشی دانشگاه‌ها
۲۷ پروژه دانشگاهی به صورت مجازی، با حضور رئیس سازمان امور دانشجویان، مسئولان وزارت علوم و سازمان برنامه و بودجه افتتاح و ۲۴۰۰۰ متر مربع به فضای ورزشی دانشگاه‌ها اضافه شد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، در این آیین مجازی که به مناسبت هفته دولت و بازگشایی دانشگاه‌ها صورت گرفت؛ ۱۸ زمین چمن مصنوعی، ۴ کفپوش زمین روباز، ۴ سالن بدن‌سازی و سوله ورزشی و یک سالن تیراندازی در ۲۳ دانشگاه و موسسه آموزش عالی به صورت همزمان افتتاح شد.
بر اساس این گزارش برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۹میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه صرف شده است و در دانشگاه‌های علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان، خلیج فارس، هرمزگان، جهرم، سراوان، زابل، شهید باهنر کرمان، ولی عصر (عج) رفسنجان، مرکز آموزش عالی لامرد، صنعتی قم، مرکز آموزش عالی محلات، نهاوند، بزرگمهر قائنات، مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بویین زهرا، رازی کرمانشاه، شهید بهشتی، مجتمع آموزش عالی مهندسی اسفراین، صنعتی ارومیه، مرکز آموزش عالی شیروان، مجتمع آموزش عالی گناباد، آموزشکده فنی و حرفه ای پسران، شهید مدنی آذربایجان، هنر اسلامی تبریزو صنعتی سهند به بهره برداری رسیدند.

ایجاد امکانات ورزشی در جوار خوابگاه‌های دانشجویی در راستای سلامت دانشجویان است

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در این آیین با بیان ایجاد امکانات ورزشی مانند زمین چمن، زمین کفپوش و سالن ورزشی در جوار خوابگاه‌های دانشجویی گفت: این اقدام در راستای توجه بیشتر به سلامتی دانشجویان است تا فرصت بیشتری برای ورزش داشته باشند.
وی تصریح کرد: در همه دانشگاه‌ها اتاق تندرستی ایجاد شده است و در اکثریت دانشگاه‌ها نیز مرکز مشاوره سلامت دایر شده است تا به دانشجویان در امر ورزش مشاوره تخصصی بدهد.
رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: از سال ۹۲ تاکنون ۱۴۱ پروژه ورزشی زودبازده در همجواری خوابگاه‌های دانشجویی به بهره برداری رسیده است و در دانشگاه‌ها ۷۴ اتاق تندرستی و۷۶ مرکز مشاوره تندرستی ایجاد و ۷۲ سالن ورزشی تجهیز شده است.
دکتر صدیقی با تاکید بر اهمیت سلامتی دانشجویان برای مسئولان وزارت علوم گفت: چندین سال است که طرح غربالگری جسمانی دانشجویان انجام می شود تا انواع آسیب های اسکلتی و بدنی آنان مشخص و برای درمان اقدامات لازم توصیه شود.
وی اظهار داشت: در آخرین طرح غربالگری صورت گرفته توسط مراکز مشاوره تندرستی دانشگاه‌ها ۴۰ هزار کارنامه سنجش جسمانی صادر شده است و این اطلاعات در حال آنالیز تخصصی است.

 

نظر شما