آخرین وضعیت سرانه دانش‌آموزی ساخت مدارس در کشور

۱۳۹۹/۰۷/۰۵ - ۱۲:۲۴:۴۵
کد خبر: ۱۰۶۴۱۶۰
آخرین وضعیت سرانه دانش‌آموزی ساخت مدارس در کشور
رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس اظهار کرد: استان‌های یزد و ایلام دارای بیشترین سرانه دانش‌آموزی هستند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، مهرالله رخشانی‌مهر، با ارائه گزارشی از وضعیت تجهیز و نوسازی مدارس سراسر کشور و برخی از اقدامات این سازمان با کمک خیرین برای افزایش فضای آموزشی کشور گفت: استان‌های یزد و ایلام دارای بیشترین سرانه دانش‌آموز هستند و استان‌هایی البرز، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و تهران دارای کمترین سرانه دانش‌آموز هستند.

وی بابیان اینکه درمجموع در۱۰ استان کشور مجموعه سرانه دانش آموزان زیرخط میانگین هستند و۲۱استان بالای خط میانگین محسوب می‌شوند، گفت: از سال ۱۳۹۶در حوزه اعتبارات سازمان نوسازی مدارس کشور اتفاقات خوبی رخ داد و سازمان برنامه‌وبودجه اقدام به تأمین سهم دولت در پروژه‌های مشارکتی این حوزه با خیرین کرده است.

رخشانی‌مهر با اشاره به برخی از اعتباراتی که برای توسعه و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان در نظر گرفته‌ شده است، افزود: چهاراستان سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، هرمزگان و کرمان حوزه‌هایی هستند که لازم است توجه ویژه‌ای به آن‌ها برای افزایش سرانه دانش‌آموزی صورت بگیرد و خوشبختانه خیرین نیز در آنجا حضور دارند.

وی افزود: کمک خیرین در سال ۱۳۹۸به استان سیستان و بلوچستان ۷۰میلیارد تومان بود که در سال ۱۳۹۹به ۱۸۰میلیارد تومان ارتقاء یافته است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ادامه داد: استان تهران جز مناطق با سرانه پایین است و ۳۰۰میلیارد تومان اعتبار در سال ۱۳۹۹فقط از سوی خیرین در نظر گرفته است.

وی تصریح کرد: دولت هم سهم خود را در پروژه‌های مشارکتی از۲۰۰میلیارد تومان سال ۱۳۹۶به ۲۳۵۰میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹افزایش داده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز