وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

لزوم توجه به ورزش دانشجویی در دوران کرونایی

۱۳۹۹/۰۷/۰۶ - ۱۳:۳۵:۱۷
کد خبر: ۱۰۶۴۸۳۴
لزوم توجه به ورزش دانشجویی در دوران کرونایی
دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مجمع عمومی انتخاباتی فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی تاکید کرد: کسی که امروز به عنوان رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی انتخاب می‌شود، یکی از ماموریت‌های اصلی‌اش، باید برنامه‌ریزی مطلوب و بهینه برای ورزش دانشجویی بویژه در دوران کرونایی باشد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، در این آیین که با حضور رئیس سازمان امور دانشجویان، روسای هیات‌های ورزش دانشگاهی استان‌ها و روسای انجمن‌های ورزش دانشجویی در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار شد، دکتر غلامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس اظهار داشت: هدف اصلی از تشکیل مجمع انتخاباتی فدراسیون دانشگاهی، انجام برنامه‌ریزی‌های دقیق و به‌روز و ارتقای ورزش دانشجویی است.
وزیر علوم با اشاره به حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان از ورزش‌های دانشجویی افزود: امسال نتوانستیم المپیادهای دانشجویی برگزار کنیم و این خسارت را هم باید به سایر خسارت‌های کرونا اضافه کرد و باید برنامه‌ریزی کرد که این فرصت از دانشجویان سلب نشود.
وی افزود: یکی از دغدغه‌های رئیس جدید فدراسیون باید برنامه‌ریزی بهینه برای حضور دانشجویان ورزشکار در مسابقات یونیورسیاد جهانی باشد، زیرا نباید جایگاه مناسب ورزش دانشجویی ایران در سطح جهان تنزل یابد.
دکتر غلامی با اشاره به جایگاه ویژه ورزش دانشجویی گفت: ورزش دانشجویی یک ویژگی خاص دارد وبه عنوان یک جامعه نخبه در کنار آموزش، تربیت و سلامتی آنها از جنبه ورزشی نیز مورد توجه قرار می‌گیرد. مسابقات و یافتن قهرمانان بیشتر به عنوان یک مشوق برای دانشجویان است و باید به همگانی کردن ورزش در بین دانشجویان توجه شود.
وزیر علوم در پایان از زحمات دکتر دهخدا رئیس سابق فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی و دکتر علیزاده سرپرست فعلی فدراسیون تشکر و قدردانی کرد.
در پایان این مراسم دکتر هادی بشیریان به عنوان رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی انتخاب شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز