مشارکت ۲۳ هزار نفر در پویش ملی «آجر به آجر»

۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۳:۲۸:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۱۰۹۹
مشارکت ۲۳ هزار نفر در پویش ملی «آجر به آجر»
همراهی مردم و مسئولین با پویش آجر به آجر به منظور مشارکت همگانی در ساخت مدرسه می‌تواند نویدبخش روزهای خوبی درجهت ساختن آینده فرزندان این مرز وبوم باشد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با همراهی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در جهت گسترش فرهنگ مشارکت مردمی و بسترسازی برای جلب کمک آحاد مردم در مدرسه‌سازی پویش ملی «آجر به آجر» را کلید زده است.

"آجر به آجر" می‌کوشد علاوه بر اینکه هر شهروند را به عنوان یک خیر مدرسه ساز معرفی نماید؛ فرهنگ کار خیر را در میان افراد جامعه نشر دهد و نهادینه سازد؛ چرا که بر اساس آموزه‌های دینی از لوازم تعالی و سعادت جامعه این‌است که نسبت به سرنوشت و مشکلات برادران و خواهرانمان حساس و دغدغه‌مند باشیم.

نهضت مدرسه‌سازی از دو دهه پیش و با تشکیل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور آغاز شد و بخشی از جامعه که توان مالی کافی برای کمک به تامین فضاهای آموزشی داشتند سهم عمده‌ای در رفع کمبود مدارس در مناطق محروم کشور ایفا کردند به گونه ای که حدود 30 درصد کلاس‌های درس موجود در کشور به همت خیرین مدرسه ساز ساخته شده است.

هر چند که در این سال ها هموطنان نیکوکار با هر بضاعت در این مسیر ورود کرده اند، اما وجود اشتیاق و دغدغه گسترده میان هموطنان در ورود به وادی کار خیر مدرسه سازی و حساسیت خانواده‌ها به آتیه کودکان خود، مسئولان مربوطه را بر آن داشت تا بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بستری را به منظور بهره گیری از این ظرفیت گسترده مردمی فراهم کنند، که به این منظور پویش ملی "آجر به آجر" راه اندازی شد.

سامانه "مهر مدرسه" به عنوان زیر‌ساخت اصلی پویش ملی آجر به آجر اکنون فعال است و بر اساس مشارکت هرچه بیشتر خانواده‌ها در امر مدرسه سازی طراحی شده و به جذب مشارکت بیشتر مردم در امر مدرسه سازی می پردازد.

از این‌رو نمایندگان محترم ولی فقیه و امام جمعه استان‌ها که همواره پیشرو در انجام امور خیر هستند با استقبال از این طرح به پویش ملی "آجر به آجر" پیوستند و  در طول هفته‌های گذشته تریبون‌های نماز جمعه نیز محل گسترش این فرهنگ نیکو بوده است.

از سوی دیگر پیوستن تعدادی از استانداران، جمعی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها و مدیران دستگاه‌های اجرایی به طرح ملی "آجر به آجر" اتفاق مبارکی است که بیانگر دغدغه مندی مسئولان رده‌های مختلف کشور به موضوع مدرسه سازی است و این آغاز راهی است که میتواند نوید بخش روزهای خوبی برای کشورمان باشد که جز به همدلی و همراهی مردم و مسئولان محقق نخواهد شد.

در این پویش همدلانه، هموطنان عزیز با هر بضاعت می‌توانند حتی به اندازه خرید یک آجر در مدرسه‌سازی مشارکت کرده و سهمی را در محرومیت زدایی آموزشی کودکان این سرزمین داشته باشنداستقبال گسترده هموطنان از این پویش درمدت کوتاهی که از آغاز طرح می‌گذرد بیانگر روحیه احسان و همدلی مردم عزیز است به طوری که تاکنون بیش از 23 هزار نفر از هموطنان در این پویش مشارکت کرده‌اند.

هموطنان عزیز و نیکوکار می‌توانند با مراجعه به سایت http://ajorbajor.ir  و با هر میزان بضاعت مالی در این امر حسنه مشارکت داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز