دانشگاه آزاد اسلامی رتبه اول ایران و ۷۱ جهان در تولیدات علمی سال ۲۰۲۰ را کسب کرد

۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۳:۴۵:۱۸
کد خبر: ۱۰۷۱۱۲۴
دانشگاه آزاد اسلامی رتبه اول ایران و ۷۱ جهان در تولیدات علمی سال ۲۰۲۰ را کسب کرد
مدیرکل امور کتابخانه ها، مجلات، انتشارات علمی و علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه رتبه 71 جهان و رتبه اول ایران را در تولیدات علمی سال 2020 کسب کرد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر علی جهان مدیرکل امور کتابخانه ها، مجلات، انتشارات علمی و علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به آخرین ویرایش اینسایت (Incites) گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به تعداد مستندات علمی وب آو ساینس سال 2020 ، رتبه 71 بین المللی و رتبه اول ملی را کسب کرده است.

دکتر جهان افزود: اینسایت یکی از پایگاه های اصلی وب آو ساینس است که به صورت تخصصی به حوزه علم سنجی و شاخص های آن می پردازد. در این پایگاه می توان خروجی های پژوهشی پژوهشگران، دانشگاه ها و کشورها را رصد کرد و رتبه و سطح پژوهش های انجام شده در سطح ایران و جهان را بررسی و مقایسه کرد.

وی اظهار داشت: در آخرین ویرایش اینسایت در 7 مهر 1399 (28 سپتامبر 2020) دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به تعداد تولیدات علمی در سال 2020 در جایگاه 71 بین المللی قرار گرفت. همچنین دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به تعداد تولیدات علمی و تعداد استنادات و سایر شاخص های علم سنجی در سطح کشور رتبه نخست را کسب کرد.

مدیرکل امور کتابخانه ها، مجلات، انتشارات علمی و علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با 6485 مقاله علمی در سال 2020، 16.21 درصد پژوهش های علمی سال 2020 ایران را عهده دار است. همچنین 17.92درصد استنادات به تولیدات علمی کشور، 21.63 درصد مقالات پراستناد کشور و 22.58 درصد مقالات داغ و 14.34 درصد همکاری های بین المللی کشور را داراست.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز