سامانه ارسال درخواست الکترونیک سازمان سنجش به روزرسانی شد

۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۱۴:۱۹:۰۷
کد خبر: ۱۰۷۸۳۲۸
سامانه ارسال درخواست الکترونیک سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان جایگزین مراجعات حضوری و مکاتبات فیزیکی در شرایط اوج بیماری کرونا به روزرسانی شد.
به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، سازمان سنجش آموزش کشور نسخه بروز شده سامانه ارسال درخواست الکترونیک را به عنوان جایگزین مراجعات حضوری و مکاتبات فیزیکی در شرایط اوج بیماری کرونا را معرفی کرد.

در اطلاعیه جدید سازمان سنجش در این خصوص آمده است: باتوجه به عدم پذیرش حضوری داوطلبان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواست‌ها به صورت الکترونیکی، متقاضیان می‌توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس: http://darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت کنند.

پس از ثبت درخواست، برای داوطلب شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می‌شود. داوطلبان می‌توانند پس از دریافت شماره و کد رهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس:http://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

شرایط انجام فرایند ثبت درخواست:
۱. تهیه نامه دست نویس در برگه کاغذی با مشخصات فردی و آزمونی با استفاده از برگه کاملا سفید و یا A ۴،
۲. مشخص کردن موضوع و درخواست (از نوشتن متن‌های طولانی خودداری کرده و به اصل موضوع اشاره شود). اطلاعات باید دقیق و صحیح باشد به درخواست‌های ناقص و نامفهوم پاسخ داده نخواهد شد. تذکر بسیار مهم: جهت تسریع در امر شناسایی داوطلب و بررسی درج شماره داوطلبی یا پرونده و کد ملی برای داوطلبان ثبت نام کننده در آزمون الزامی است.

قبل از درج متن درخواست اطلاعات زیر را به ترتیب در بالای درخواست بنویسید. موضوع درخواست باید در بالای برگه درج شود تاکید می‌شود جهت تفکیک درخواست‌ها و بررسی سریع‌تر موضوع درخواست الزاما باید مشخص شود:
الف: نام و نام خانوادگی
ب: کد ملی
ج: شماره شناسنامه
د: نام پدر
ه: شماره داوطلبی رشته یا گروه آزمایشی مورد نظر
و: شماره پرونده
ی: نام آزمون و مقطعی که در آن شرکت کرده اید

۳. اعلام نشانی یا آدرس پستی در برگه دست نویس
۴. اعلام شماره تلفن همراه و ثابت در برگه دست نویس
۵. ثبت امضاء و اثرانگشت متقاضی در برگه دست نویس
۶. تهیه تصویر از برگه دست نویس درخواست تهیه شده
۷. تهیه تصویر از مستنداتی که قرار است به پیوست ارسال شود مانند: تصویر شناسنامه، کارت ملی، پرینت ثبت نام یا انتخاب رشته، سهمیه و یا هر سندی که فرد در نظر دارد ارسال کند.

نکته ۱: بدون تهیه و بارگذاری تصویر از برگه درخواست و یا مستندات اقدامی در خصوص ثبت میسر نخواهد بود. از بارگذاری تصاویر با اندازه بسیار کوچک و بی کیفیت که قابل خواندن نباشد اکیدا خودداری شود. از ارسال تصویر یا اسکرین شات تلفن همراه بی کیفیت خودداری شود.

نکته ۲: اطلاعات باید دقیق و صحیح باشد به درخواست‌های ناقص و نامفهوم پاسخ داده نخواهد شد.

نکته ۳: این سامانه منحصرا جایگزین مکاتبات و مراجعات حضوری برای ثبت درخواست‌ها است. در صورت داشتن هرگونه سوال منحصرا باید از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور سوالات خود را مطرح شود. تذکر مهم: ثبت درخواست التزامی برای قبول درخواست ایجاد نمی‌کند و نیازمند بررسی و اظهار نظر است.

برای نحوه ارسال درخواست می‌توانید به اطلاعیه جدید سازمان سنجش در این خصوص مراجعه کنید.

این سامانه صرفاً جهت ارسال درخواست‌هایی است که نیاز به مستندات از قبیل نامه، مدارک شناسایی و درخواست مکتوب دارند است و ضرروی است متقاضیان به همراه مستندات متن درخواست را که حاوی اطلاعات شناسنامه ایی، ثبت نامی، نشانی و نوع درخواست از طریق این سامانه ارسال کنند.

برای دریافت راهنمایی برای آن دسته از مطالبی که جنبه اطلاع رسانی دارند با موضوع‌هایی مانند دریافت شماره پرونده، داوطلبی، کد رهگیری، سوال در خصوص مراحل برگزاری آزمون، اشکالات بوجود آمده در زمان ثبت نام و ... از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی به نشانی https://request.sanjesh.org سازمان اقدام شود.

اطلاعات باید دقیق و صحیح باشد به درخواست‌های ناقص و نامفهوم پاسخ داده نخواهد شد.

 

نظر شما