مهرزاد حمیدی:

سنجش شاخص توده بدنی ۶ و نیم میلیون دانش‌آموز

۱۳۹۹/۰۸/۰۶ - ۱۴:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۸۹۱۲
سنجش شاخص توده بدنی ۶ و نیم میلیون دانش‌آموز
معاون تربیت‌بدنی و سلامت در آیین افتتاح طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان از سنجش شاخص توده بدنی ۶ و نیم میلیون دانش‌آموز خبر داد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، مهرزاد حمیدی در آیین افتتاح طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان و افتتاح نمایشگاه که با حضور وزیر آموزش‌وپرورش و مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌های کشور به‌صورت ویدئو کنفرانس و از طریق سامانه شاد در سالن اجتماعات ساختمان شهیدرجایی برگزار شد، اظهار کرد: اعمال یک مدیریت تغییر در سبک زندگی دانش آموزان در این برنامه پیگیری می‌شود و برای این کار از تمامی علوم رفتاری برای تغییر سبک زندگی و ترک عادت‌های بد و جایگزینی آن با عادت‌های خوب استفاده می‌کنیم.

وی بابیان اینکه بر آگاهی بخشی در سطح عموم برای افزایش دانش درباره این طرح و خطرات چاقی باید اقدام کنیم، گفت: نیاز به تصمیمی جامع برای کوچ از عادت‌های بد به سمت عادت‌های خوب داریم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت بابیان اینکه دستورالعمل‌های طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان به استان‌ها ابلاغ ‌شده است، اظهار کرد: بیش از ۱۸میلیون و هفتصد هزار بار محتوای آماده‌ شده برای طرح کنترل وزن و چاقی در شبکه شاد دیده ‌شده است و راهنمای مختلف برای معلمان و خانواده‌ها برای بسته‌های تحولی، سنجش شاخص توده بدنی آماده ‌شده است.

حمیدی بابیان اینکه ۶نمره از درس تربیت‌بدنی دانش آموزان به طرح کنترل وزن و چاقی اختصاص‌یافته است، اظهار کرد: شاخص توده بدنی دانش آموزان در سامانه‌های آموزش‌وپرورش ثبت می‌شود و بر این اساس آمار دقیقی از شاخص توده بدنی دانش آموزان خواهیم داشت.

حمیدی بابیان اینکه شاخص توده بدنی بیش 6 میلیون و پانصد هزار دانش‌آموز اندازه‌گیری شده است، اظهار کرد: در شرایط شیوع کرونا و تعطیلی مدارس کار سختی را برای اندازه‌گیری شاخص توده بدنی دانش آموزان آغاز کردیم و تاکنون شاخص توده بدنی بیش از 6 و نیممیلیون دانش‌آموز ارزیابی ‌شده است و در مرحله بعدی این طرح نیاز به پیگیری و انجام توصیه‌های مراقبتی برای دانش آموزان با شاخص‌های توده بدنی مختلف داریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز