وزیر آموزش و پرورش:

تلاش برای ارائه لایحه رتبه‌بندی به مجلس قبل از نهایی شدن بودجه۱۴۰۰

۱۳۹۹/۰۸/۱۰ - ۱۳:۵۳:۰۷
کد خبر: ۱۰۸۰۷۳۳
وزیر آموزش‌وپرورش در گفت‌وگوی زنده با شبکه خبر با اشاره به برداشت اشتباه از صحبت‌هایش با معاونان و مدیران کل آموزش‌وپرورش اظهار کرد: روی سخنم خطاب به مدیران بود و مخاطبم معلمان نبودند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، محسن حاجی میرزایی، در خصوص شرایط لایحه جدید رتبه‌بندی معلمان که به‌تازگی از آموزش‌وپرورش به کمیسیون اجتماعی مجلس ارسال‌شده است، اظهار کرد: یکی از مطالبات جدی جامعه فرهنگیان اجرای رتبه‌بندی معلمان بود. از سال 1395 موضوع رتبه‌بندی معلمان در دستور کار قرار گرفت و در دو نوبت با استفاده از امتیازات فصل دهم قانون خدمات کشوری، معلمان بر اساس صلاحیت‌های خود دریکی از رتبه‌های 1 تا 4 قرار گرفتند و از مزایای این طرح بهره‌مند شدند.

حاجی میرزایی افزود: در اسفندماه سال گذشته به دلیل اینکه امتیازات فصل دهم به‌صورت عمومی در اختیار همه کارمندان دولت قرار گرفت، ضرورت بازنگری در موضوع رتبه‌بندی معلمان احساس شد و با هماهنگی سازمان برنامه‌وبودجه پیش‌نویس لایحه رتبه‌بندی تنظیم شد.

وی ادامه داد: این لایحه بر اساس صلاحیت عمومی، حرفه‌ای و تخصصی معلمان نوشته‌شده است و معلمان با توجه به دارا بودن این صلاحیت‌ها سنجیده می‌شوند و یکی از رتبه‌ها به آن‌ها اختصاص می‌یابد. در حال حاضر این لایحه به دولت تقدیم شده و در دستور کار کمیسیون اجتماعی دولت است که قرار است با فوریت در کمیسیون اجتماعی دولت تصویب‌شده و تقدیم مجلس گردد.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم تا قبل از نهایی شدن فصل بودجه بتوانیم لایحه را تقدیم به مجلس کنیم، گفت: چون تفاهم‌های اولیه در این مورد با سازمان‌های مربوطه انجام‌شده است، پیش‌بینی می‌کنیم که در این مسیر مشکلی پیش نیاید و کارها سریع انجام شود.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید در پاسخ به این سؤال که نقل‌قولی از شما در فضای مجازی با این عنوان که معنای حقوقی که می‌گیریم این است که خدمت را به‌طور کامل ارائه کنیم و هرکسی این را قبول ندارد نباید پای آن را امضا کند؛ گفت: در نشستی خطاب به مدیران کل و معاونین تلاش کردم به آن‌ها بگویم که امسال سال خاصی است که با روش‌های گذشته نمی‌توانیم مسائل امسال را حل کنیم. امسال آموزش‌ها متنوع شده و بخشی از آموزش‌ها از طریق شبکه شاد و برخی از طریق تلویزیون ارائه می‌گردد و ما باید مطمئن باشیم که همه دانش آموزان از آموزش بهره‌مند می‌شوند.

حاجی میرزایی تصریح کرد: در صحبت بالا مخاطب من مدیران کل و معاونین بودند که وقتی پستی را قبول می‌کنند و مسئولیتی را می‌پذیرند باید درازای آن به دانش آموزان خدمت ارائه کنند و مطمئن شوند که همه دانش آموزان دسترسی کامل به آموزش دارند بنابراین به‌هیچ‌وجه مخاطبان ما معلمان نبودند.

وزیر آموزش‌وپرورش با تشکر از زحمات دلسوزانه معلمان در شرایط کرونا گفت: معلمان در شرایط کرونا بسیار خلاقانه، مبتکرانه و مسئولانه ظاهر شدند و خانواده‌ها به‌عنوان ناظر بر این موضوع که معلمان در این شرایط با صرف وقت بیشتر، دقت بیشتری در امر آموزش دارند را گواهی می‌دهند؛ بنابراین همه ما قدردان معلمان کشور هستیم.

وی با اشاره به خطایی که در برخی سایت‌ها، در برداشت از این جمله اتفاق افتاده بود و موضوع صحبت را به معلمان نسبت داده بودند، گفت: در این صحبت خودم و معاونان و مدیران کل را خطاب قراردادم و گفتم مسئولیت 15 میلیون دانش‌آموز بر عهده ما است و از این طریق مدیران خود را ترغیب کردم تا دقت در کار خود را بالا ببرند. کار امروز آموزش‌وپرورش شبانه‌روزی است و باید تلاش کنیم که در کنارهم و با کمک هم آن را با موفقیت پیش ببریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز