جزئیات ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری ۹۹ / کارنامه آزمون ۱۵ آبان ماه منتشر می‌شود

۱۳۹۹/۰۸/۱۰ - ۱۴:۰۱:۴۷
کد خبر: ۱۰۸۰۷۴۵
جزئیات ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری ۹۹ / کارنامه آزمون ۱۵ آبان ماه منتشر می‌شود
سازمان سنجش آموزش کشور ضمن اعلام جزئیات ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری امسال از انتشار کارنامه آزمون در روز پنجشنبه ۱۵ آبان ماه خبر داد.
به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، با توجه به اعلام نتایج نهایی پذیرش رشته‌های مختلف تحصیلی با آزمون دوره‌های روزانه، نوبت‌دوم (شبانه)، دانشگاه پیام‌نور، پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی، رشته‌های تحصیلی مجازی، پردیس و شهریه‌پرداز دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور و همچنین رشته‌های تحصیلی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور پذیرفته‌شدگان برای اطلاع از نحوه، تاریخ و مدارک لازم برای ثبت‌نام (علاوه بر مدارک مندرج در این اطلاعیه) ضرورت دارد از تاریخ ۱۴ آبان به سایت اطلاع‌رسانی دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه کنند.
 
عدم اقدام به موقع پذیرفته‌شدگان برای ثبت‌نام به منزله انصراف قطعی آن‌ها از تحصیل تلقی خواهد شد.

متقاضیانی که هم در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌گیرند توجه داشته باشند که منحصراً می‌توانند در یکی از کدرشته‌محل‌های قبولی ثبت‌نام کنند و به عبارتی مجاز به ثبت‌نام در هر دو محل قبولی نیستند، در غیر این صورت مطابق ضوابط با آن‌ها رفتار خواهد شد.

آن دسته از متقاضیانی که در مرحله اعلام نتایج رشته‌های تحصیلی پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (در تاریخ ۲۴ مهر ۹۹) در ردیف پذیرفته شدگان نهایی قرار گرفته‌اند و هم اکنون نیز در ردیف پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی با آزمون قرار دارند، باید از دو رشته قبولی اعلام شده یکی را به دلخواه انتخاب و در آن رشته ثبت‌نام و به تحصیل بپردازند و ثبت‌نام در یک رشته تحصیلی به منزله انصراف از رشته دیگر تلقی خواهد شد.

بر اساس مصوبه بیست و سومین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو ۲۴ تیر ۹۹، متقاضیانی که در ردیف قبولی نهایی مرحله پذیرش با سوابق تحصیلی (رشته‌های بدون آزمون) قرار گرفته‌اند، چنانچه هم اکنون نیز در ردیف قبولی رشته‌های با آزمون هستند و تمایل به تحصیل در رشته‌های با آزمون را دارند، تمامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی موظف به همکاری با داوطلب و عودت مدارک و شهریه اخذ شده برای ثبت‌نام در رشته‌های بدون آزمون هستند.

انتشار کارنامه کنکور ۹۹ تا پنجشنبه ۱۵ آبان در سایت سازمان سنجش
برای پذیرفته‌شدگان و همچنین آن دسته از متقاضیانی که فرم انتخاب رشته اینترنتی خود را تکمیل کرده‌اند، ولی پذیرفته نشده‌اند، کارنامه علمی حاوی رتبه متقاضی در هر یک از کدرشته‌های انتخابی در بین متقاضیان کدرشته مزبور در سهمیه مربوط، با توجه به نمره کل وی در همان کدرشته و همچنین رتبه آخرین نفر پذیرفته شده در هر یک از کدرشته‌های انتخابی و اطلاعات مفید دیگر تا روز پنجشنبه ۱۵ آبان در سایت اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قرار داده خواهد شد.

تغییرات منعکس شده به این سازمان در خصوص وضعیت متقاضیان پس از اعلام نتایج اولیه از قبیل اصلاح سوابق تحصیلی واصله از سوی وزارت آموزش و پرورش و یا اعمال سهمیه از سوی ارگان‌های ذیربط و … در نتیجه نهایی ذینفع اعمال شده است. ضمناً متقاضیان می‌توانند همزمان با انتشار کارنامه نتیجه نهایی، کارنامه نتیجه مرحله اول اصلاح شده خود را نیز مشاهده کنند.

اسامی پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی در سایت سازمان سنجش اعلام نخواهد شد. با پذیرفته‌شدگان برای انجام مراحل ثبت‌نام توسط دانشگاه مذکور هماهنگی لازم به عمل خواهد آمد.

در رشته‌های تحصیلی تربیت مروج سیاسی (کد ۳۵۸۳۴) و مدیریت فرهنگی هنری (کد ۳۵۸۳۵) مرکز آموزش عالی تربیت مربی عقیدتی سیاسی سپاه- قم، به دلیل عدم ارسال نتایج مراحل مصاحبه، معاینه و سایر مراحل گزینش متقاضیان از سوی موسسه مذکور، هیچ متقاضی به عنوان پذیرفته‌شده نهایی اعلام نخواهد شد. متقاضیان در صورت داشتن هر گونه سوال می‌توانند با مرکز ذیربط تماس بگیرند.

اسامی پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی دانشگاه امام صادق (ع) متعاقباً از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اعلام خواهد شد.

توضیح در خصوص معرفی شدگان مرحله دوم برای رشته‌های دارای شرایط خاص:
کد‌های ۱۱ و ۱۷ دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، ۱۲ دانشگاه شاهد، ۱۴ دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری دادگستری، ۱۵ مدیریت بیمه اکو دانشگاه علامه طباطبایی، ۱۸ دانشکده غیرانتفاعی رفاه، ۱۹ دکتری بیوتکنولوژی دانشگاه تهران، ۲۰ بورسیه سپاه، ۲۱ دانشگاه شهید مطهری، ۲۲ بورسیه وزارت دفاع، ۲۳ دانشگاه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، ۲۴ معارف اسلامی و ارشاد دانشگاه امام رضا «ع»، ۲۵ بورسیه ارتش، ۲۶ بورسیه نیروی انتظامی، ۲۹ کاردانی و کارشناسی فوریت‌های پزشکی و پیش‌بیمارستانی و ۳۰ مرکز آموزش عالی تربیت مربی عقیدتی سیاسی سپاه-قم دارای شرایط خاص هستند.

آن دسته از پذیرفته‌شدگانی که برای آنان به جای کدرشته قبولی، یکی از کد‌های فوق اعلام شده به منزله آن است که منحصراً در کدرشته مذکور نمره علمی لازم را دارا بوده و در ردیف معرفی‌شدگان یکی از کدرشته‌های موسسات مذکور قرار گرفته‌اند.

آن دسته از پذیرفته‌شدگانی که علاوه بر کدرشته قبولی اعلام شده (۵ رقمی)، یکی از کد‌های ۲ رقمی فوق نیز در اعلام نتایج برای آن‌ها مشخص شده، توجه داشته باشند که به دلیل داشتن نمره علمی لازم در اولویت قبل از رشته قبولی اعلامی، در ردیف معرفی‌شدگان یکی از کدرشته‌های موسسه مذکور نیز قرار گرفته‌اند.

متقاضیانی که برای آنان یکی از کد‌های ۱۱، ۱۷، ۱۲، ۱۴، ۱۵، ۱۸،۱۹،۲۰، ۲۱، ۲۲، ۲۳، ۲۴، ۲۵، ۲۶، ۲۹ و ۳۰ اعلام شده است، لازم است بر اساس برنامه زمانی که در اطلاعیه روز پنجشنبه ۱۵ آبان ۹۹ سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد، برای مصاحبه به آدرس محل اعلام شده در اطلاعیه مراجعه کنند.

عدم مراجعه برای شرکت در مصاحبه و سایر مراحل گزینش رشته‌های مذکور به منزله انصراف از رشته ذیربط تلقی می‌شود و آن دسته از متقاضیانی که دارای کد قبولی دیگری هستند می‌توانند در کدرشته قبولی اعلام شده ثبت‌نام کرده و به ادامه تحصیل بپردازند.

لازم به تاکید است آن دسته از متقاضیانی که در کدرشته قبولی دیگری نام آنان اعلام شده، در صورتی که در مراحل مصاحبه و گزینش شرکت کرده و پس از تایید در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی رشته جدید قرار بگیرند، قبولی آن‌ها در کدرشته اعلام شده قبلی (رشته‌ای که هم اکنون اعلام شده با کد ۵ رقمی) باطل خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز