محمد هادی عسکری:

جشنواره فیلم کوتاه و عکس «امید» بین‌المللی می‌شود

۱۳۹۹/۰۸/۱۱ - ۱۴:۰۹:۳۲
کد خبر: ۱۰۸۱۳۱۷
جشنواره فیلم کوتاه و عکس «امید» بین‌المللی می‌شود
مدیر کل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در آئین پایانی نهمین جشنواره فیلم کوتاه و عکس دانشجویان امید گفت: این جشنواره استانداردهای لازم را کسب کرده و در دوره‌های بعدی به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، محمد هادی عسکری در این مراسم که به میزبانی دانشگاه خلیج فارس برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره فیلم کوتاه و عکس دانشجویان یکی از با سابقه‌ترین جشنواره های معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم است و تلاش شده است تا در سال‌های اخیر مورد بازنگری قرار گرفته و از انسجام و انتظام لازم برخوردار شود.
وی ادامه داد: برگزاری این جشنواره در راستای برنامه های وزارت علوم بوده است و به همین دلیل، در پاسخ به مطالبه به حق کنش گران فعال این عرصه مورد پیگیری قرار گرفته و سه دوره از این جشنواره در دوره فعلی برگزار شده است.
عسکری افزود: در این راستا هویت بخشی به این رویداد فاخر انجام شد و علاوه بر انتظام در برگزاری، عنوان «امید» برای این جشنواره تعیین شد.
وی برگزاری کارگاه های آموزشی و نشست نقد و نظر را از دیگر ویژگی های این جشنواره عنوان کرد.
عسکری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند برگزاری جشنواره امید گفت: فراخوان اولیه جشنواره در دی ماه سال گذشته منتشر شد و بنا بود تا در اردیبهشت ماه برگزار شود ولی با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مراکز آموزش عالی برگزاری این جشنواره به تأخیر افتاد و اکنون با بهره گیری از فضاهای غنی شده با فناوری و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.
مدیر کل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ادامه داد: در این دوره ۲۹۲ فیلم کوتاه، ۷۲ فیلم نامه و ۱۱۳۷ اثر عکس به دبیرخانه جشنواره واصل شد که از بین آثار ارسالی ۶۰ فیلم کوتاه و ۵۲ عکس توسط اعضای هیأت انتخاب وارد عرصه رقابت شد.
عسکری در پایان از هدایت های معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، حمایت های ستاد مبارزه با مواد مخدر و از تلاش‌های دانشگاه خلیج فارس، دبیر، دبیر اجرایی و اعضای هیئت انتخاب و داوران قدردانی نمود و برای برگزیدگان جشنواره آرزوی توفیق کرد.
گفتنی است برگزیدگان این دوره به شرح معرفی شدند:
در بخش فیلمنامهٔ ساخته‌نشده، هیات داوران این بخش شامل دکتر لیلی گله‌داران، داریوش غریب‌زاده و دکتر میترا علوی‌طلب تندیس جشنواره به همراه دیپلم افتخار و جایزهٔ نقدی را به فردین انصاری از دانشگاه سپهر اصفهان برای فیلمنامهٔ «گردش» اهدا کردند.
در بخش بهترین عکس موبایلی، جایزهٔ اوّل به ابراهیم تجلّی‌زاده از دانشگاه خلیج فارس برای مجموعهٔ عکس‌هایش رسید، جایزهٔ دوم به نیلوفر مردی‌ها از دانشگاه امیرکبیر تعلّق گرفت و پویا عسگرخانی از دانشگاه علوم پزشکی بیرجند جایزهٔ سوم را برد.
در بخش مجموعه عکس، هیئت داوران به اتّفاق آرا تندیس جشنواره به همراه دیپلم افتخار و جایزهٔ نقدی را به مهرداد فتحی از مؤسسهٔ غیرانتفاعی روزبه اهدا کرد.
در بخش عکس‌های دوربینی هیئت داوران جشنواره شامل ساعد نیک‌ذات، مهدی مقیم‌نژاد و یلدا معیّری بدون اعلام رتبهٔ اول، دوم و سوم، سه عکس را به عنوان برگزیده اعلام کردند. در این بخش ابراهیم تجلّی‌زاده از دانشگاه خلیج فارس، احسان نورتقانی از دانشگاه هنر اصفهان و پگاه پوراسمعیلی از دانشگاه هنر شیراز برندهٔ تندیس جشنواره به همراه دیپلم افتخار و جایزهٔ نقدی شدند.
در بخش بهترین فیلم انیمیشن با تقدیر از کلاف ساختهٔ ملیحه غلام‌زاده، دیپلم افتخار، جایزهٔ نقدی و تندیس جشنواره به انیمیشن کاکایی ساختهٔ زهرا ملایری از دانشگاه سوره اهدا شد.
در بخش بهترین فیلم مستند، دیپلم افتخار، جایزهٔ نقدی و تندیس جشنواره به فیلم آشو ساختهٔ جعفر نجفی از دانشگاه علمی کاربردی واحد ۱۱ تهران رسید.
در بخش بهترین فیلم صدثانیه‌ای دیپلم افتخار، جایزهٔ نقدی و تندیس جشنواره به فیلم سرو ساختهٔ خشایار الوندی از دانشگاه قم اهدا شد.
در بخش بهترین فیلم تجربی هیات داوران به اتّفاق آرا با تقدیر از فیلم وارونگی ساختهٔ امیرحسین ریاحی از دانشگاه سپهر اصفهان دیپلم افتخار، جایزهٔ نقدی و تندیس جشنواره را به فیلم غرقاب ساختهٔ مسلم آقاکوچک‌زاده از دانشکدهٔ هنرومعماری دانشگاه آزاد اهدا کرد.
دیپلم افتخار، جایزهٔ نقدی و تندیس جشنواره برای بهترین فیلم در بخش ویژه (اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی / زیست دانشجویی) به فیلم تأخیر ساختهٔ نیما سیاوش از دانشگاه هنر اسلامی تبریز رسید.
دیپلم افتخار، جایزهٔ نقدی و تندیس جشنواره برای بهترین فیلمبرداری با تقدیر از لیلا اخباری برای فیلمبرداری فیلم چهار از پنج به امیر پورحکمت برای فیلمبرداری فیلم ناهید اهدا شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز