وزیر آموزش و پرورش:

اعلام آمادگی آموزش‌وپرورش در فرهنگ‌سازی، مصونیت بخشی و افزایش ظرفیت توان تاب‌آوری جامعه

۱۳۹۹/۰۸/۱۸ - ۱۳:۱۵:۵۷
کد خبر: ۱۰۸۴۵۱۳
اعلام آمادگی آموزش‌وپرورش در فرهنگ‌سازی، مصونیت بخشی و افزایش ظرفیت توان تاب‌آوری جامعه
وزیر آموزش‌وپرورش در حاشیه نشست دهمین گفتگوی هفته با وزیر بهداشت و در جمع خبرنگاران گفت: آموزش‌وپرورش آمادگی دارد تا با استفاده از شبکه بزرگ، معلمان، دانش آموزان و اولیا درزمینه فرهنگ‌سازی، مصونیت بخشی و افزایش ظرفیت توان تاب‌آوری جامعه به وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کمک کند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، محسن حاجی میرزایی در حاشیه نشست دهمین گفتگوی هفته با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در جمع خبرنگاران بابیان این‌که رفتار جامعه تحت تأثیر یادگیری افراد آن جامعه است، اظهار کرد: هرچقدر که یادگیری افراد جامعه بهتر باشد رفتار آن جامعه نیز اصلاح خواهد شد.

وی با اشاره به وجود یک‌میلیون معلم و ۱۵میلیون دانش‌آموز و ارتباط وسیع و نزدیک آموزش‌وپرورش با خانواده‌ها اظهار کرد: شبکه بزرگی در سراسر کشور در دسترس آموزش‌وپرورش قرار دارد و آموزش‌وپرورش می‌تواند برای فرهنگ‌سازی مصونیت بخشی و افزایش ظرفیت توان تاب‌آوری جامعه به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کمک کند.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های کشور درگیر بیماری کرونا شدند اما در خط مقدم این مبارزه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی قرار دارد، اظهار کرد: در این نشست به نمایندگی از جامعه بزرگ فرهنگیان از همه تلاش‌ها و کوشش‌های ارزشمند انجام ‌شده توسط نظام سلامت کشور در مبارزه با ویروس کرونا تشکر کردم و اعلام آمادگی کردیم از طریق انتقال آگاهی بتوانیم در پیشبرد سیاست‌های وزارت بهداشت کمک کنیم.

‌وی در ادامه افزود: میزان بلوغ یک جامعه به همگرایی و هم‌افزایی داخلی جامعه وابسته است و هرچقدر که همکاری بین دستگاه‌ها بیشتر باشد آن جامعه توسعه‌یافته‌تر و پیشرفته‌تر خواهد شد و آمادگی برای پیشرفت و توسعه بیشتر خواهد شد. وزارت آموزش‌وپرورش و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی زمینه‌های بسیار متعددی برای گسترش همکاری‌ها دارند و در طی سال‌های گذشته گام‌های بسیار خوبی برداشته ‌شده است و در این نشست هم بر توسعه این فعالیت‌ها تأکید شد.

حاجی میرزایی در ادامه با اشاره به طرح کوچ که در آموزش‌وپرورش از امسال اجرا می‌شود، گفت: طرح کوچ برای کاهش وزن و چاقی دانش آموزان در نظر گرفته ‌شده است که این طرح از طریق اصلاح سبک زندگی دانش‌آموزان کمک می‌کند تا تحرک بدنی دانش آموزان افزایش یابد و تغذیه آن‌ها اصلاح شود تا در این شرایط دوری از مدرسه بتوانند با تحرک بیشتر و الگوی تغذیه مناسب سلامتی خود خودشان مراقبت نمایند.

وزیر آموزش‌وپرورش در پاسخ به پرسشی در مورد اینکه آموزش مجازی و موبایل ممکن است برخی مشکلات فیزیکی و اسکلتی برای معلمان و دانش‌آموزان فراهم آورد و آیا برای پیشگیری از این مشکلات تمهیداتی اندیشیده شده است، گفت: در شبکه شاد کانالی داریم که ورزش‌های لازم را به معلمان و دانش آموزان ارائه می‌دهد و همچنین برنامه‌های تلویزیونی آماده‌ شده است تا نیازهای خانواده‌ها معلمان و دانش آموزان را در این زمینه رفع کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز