دکتر صدیقی:

فاصله اندک تا تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در موضوع پذیرش دانشجوی خارجی

۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۴:۵۲:۰۳
کد خبر: ۱۰۸۵۱۷۱
فاصله اندک تا تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در موضوع پذیرش دانشجوی خارجی
دکتر مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در آئین تکریم و معارفه مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی گفت: تا تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در موضوع پذیرش دانشجوی خارجی، فاصله اندکی باقی مانده است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، آیین تکریم از خدمات دکتر عبدالحمید علیزاده، مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی و معارفه دکتر افشین آخوند زاده، سرپرست اداره کل امور دانشجویان غیر ایرانی، با حضور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان، برگزار شد.
دکتر صدیقی در این مراسم با اشاره به اینکه جذب دانشجویان غیر ایرانی از نقاط قوت وزارت علوم است، گفت: این موفقیت حاصل همکاری خوب دانشگاه‌ها است.
وی با بیان اینکه جذب بیشتر دانشجویان خارجی از دغدغه‌های روسای دانشگاه‌ها می‌باشد، گفت: جذب دانشجوی غیرایرانی از اهداف نظام آموزش عالی در برنامه ششم توسعه است و امروزه همه مسئولان دانشگاهی به اهمیت آن واقف هستند و در این راستا تلاش می‌کنند.
معاون وزیر علوم تاکید کرد: در جذب دانشجوی بین المللی به توانایی‌های دانشگاه‌ها توجه شده است و کیفیت آموزش و پژوهش ملاک اصلی اعطای مجوز در این حوزه بوده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون ۴۶ دانشگاه مجوز پذیرش دانشجوی خارجی دارند و در این حوزه فعالیت می‌کنند ادامه داد: تا تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در موضوع پذیرش دانشجوی خارجی فاصله اندکی باقی مانده است.
در ادامه این جلسه دکتر عبدالحمید علیزاده، مدیرکل سابق امور دانشجویان غیرایرانی گزارشی از اقدامات انجام شده در دوره مدیریت خود ارائه کرد و تدوین چندین آیین نامه اساسی در خصوص جذب دانشجویان غیر ایرانی، الکترونیکی کردن ارائه خدمات به دانشجویان، واگذاری مسائل اجرایی به دانشگاه‌ها و ایجاد مراکز آموزش زبان فارسی در ۴۳ دانشگاه را از مهمترین محورهای عملکرد خود برشمرد.
دکتر افشین آخوند زاده، سرپرست اداره کل امور دانشجویان غیر ایرانی نیز با اشاره به حدود یک دهه سابقه خود در امور بین الملل و حوزه جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه تهران، ابراز امیدواری کرد در مسیر تحقق اهداف سازمان امور دانشجویان در این حوزه موثر باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز