به میزبانی دانشگاه خوارزمی؛

ششمین کنگره بین‌المللی جغرافی‌دانان جهان اسلام برگزار می‌شود

۱۳۹۹/۰۹/۱۰ - ۱۱:۵۵:۱۵
کد خبر: ۱۰۹۶۰۶۱
ششمین کنگره بین‌المللی جغرافی‌دانان جهان اسلام برگزار می‌شود
ششمین کنگره بین‌المللی جغرافی‌دانان جهان اسلام، ۲۷ آذر ماه سال جاری به صورت نیمه‌مجازی و به میزبانی دانشگاه خوارزمی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، انجمن جغرافیایی ایران با همکاری دانشگاه خوارزمی اقدام به برگزاری این کنگره کرده است.
ملت‌های جهان اسلام علی‌رغم منابع استراتژیک و موقعیت ژئوپلوتیکی به سبب دخالت نیروهای مداخله‌گر و رژیم‌های دست نشانده همواره در رنج و سختی بوده است. گرچه در عصر حاضر با بصیرت ملت‌های این منطقه و بیداری مسلمین و تقویت جریان انتفاضه رژیم صهیونیستی رو به افول است، مع الوصف ضرورت دارد جغرافیدانان جهان اسلام با نگاه علمی امکانات بالقوه و بالفعل خود را ساماندهی نموده تا خروجی آن به پیشرفت و عدالت مناطق مختلف این جهان بیانجامد.
در این راستا از همه اندیشمندان داخلی و کشورهای اسلامی دعوت شده است تا با تشکیل اتحادیه جغرافی‌دانان جهان اسلام مسائل مشترک کشورها مورد توجه دقیق علمی قرار گیرد و با برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت پیشنهاداتی همچون پول واحد به سران کشورهای اسلامی تهیه گردد.
با توجه به لزوم رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، این کنگره به‌صورت نیمه‌مجازی و با حضور تعداد محدودی از مسئولان کشوری و لشکری و اساتید برگزار می‌شود و سایر علاقه‌مندان به صورت مجازی می‌توانند در کنگره حضور یابند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز