دکتر خاکی صدیق:

تصویب طرح تعاون بین دانشگاهی و هیئت علمی وابسته

۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ۱۳:۱۹:۳۳
کد خبر: ۱۱۱۴۴۶۲
تصویب طرح تعاون بین دانشگاهی و هیئت علمی وابسته
معاون آموزشی وزارت علوم در تشریح برنامه های راهبردی این وزارتخانه از "تصویب طرح تعاون بین دانشگاهی و هیئت علمی وابسته در راستای ارتقای کیفیت آموزش عالی کشور" خبر داد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر علی خاکی صدیق در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات معاونت آموزشی این وزارتخانه برای ارتقای کیفیت آموزش عالی در ایران اظهار داشت: به دنبال طرح ارتقای کیفی آموزش در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، چند برنامه راهبردی پیگیری شد از جمله تصویب دو طرح در جلسات گذشته شورای گسترش و برنامه‌ریزی وزارت علوم است که طرح تعاون بین دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی یکی از آنهاست.
دکتر خاکی صدیق در این خصوص گفت: در طرح تعاون بین دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، دانشگاه‌های کوچک‌تر و تازه تاسیس‌تر برای استفاده از امکانات و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های توانمندتر می‌توانند از این طرح بهره‌مند شوند؛ به طوری که دانشگاه‌ها می توانند با یکدیگر طی پروتکلی که تعریف شده به عنوان دانشگاه معین و دانشگاه متقاضی همکاری‌های آموزشی و پژوهشی داشته باشند.
وی اضافه کرد: به این صورت دانشگاه متقاضی می‌تواند برنامه‌های تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری را با استفاده از امکانات و اعضای هیئت علمی دانشگاه معین عملیاتی کند.
دکتر خاکی صدیق با بیان اینکه کلیه دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم شامل این طرح می‌شوند، افزود: این طرح از سال ۱۳۷۷ به تصویب وزیر وقت رسیده بود، ولی اکنون بروزرسانی شده و به کلیه دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.
معاون آموزشی وزارت علوم تصریح کرد: طرح دوم؛ طرح هیئت علمی وابسته است. در وزارت علوم برای اعطای مجوز رشته‌های کارشناسی ارشد و دکتری یک معیارهایی قائل شده‌ایم. بعضی از موسسات آموزش عالی کشور ممکن است شرایط راه‌اندازی رشته را نداشته باشند در این حالت آن دانشگاه می‌تواند با استفاده از عضو هیئت علمی وابسته با مرتبه دانشیاری و استادی نیاز خود را برطرف کند و درخواست راه‌اندازی رشته را داشته باشد البته این دو طرح باید در چارچوب یک قرارداد مشخص و شفاف بین دانشگاه متقاضی و دانشگاه معین انجام شود

 

نظر شما