وزیر آموزش و پرورش:

شبکه شاد در مدت چند ماه به بزرگ‌ترین اپلیکیشن کشور تبدیل‌شده است

۱۳۹۹/۱۰/۱۶ - ۱۳:۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۱۱۵۷۸۰
شبکه شاد در مدت چند ماه به بزرگ‌ترین اپلیکیشن کشور تبدیل‌شده است
وزیر آموزش‌وپرورش در نشست با مدیران مدارس خراسان رضوی با اشاره به اینکه شبکه شاد در مدت چند ماه به بزرگ‌ترین اپلیکیشن کشور تبدیل‌شده است، اظهار کرد: مدیر مدرسه می‌تواند پیشرفت و توسعه اساسی درروند فعالیت‌های مدرسه بدهد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، محسن حاج میرزایی در برنامه گفت‌وگو مجازی با مدیران مدارس استان خراسان رضوی ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: یکی از رفتارهایی که در طول زندگی همواره در معرض آن قرار داریم، قرار گرفتن در نقش‌های مختلف است. ایفای نقش فرزند در کودکی که منفعل و پذیرا است، در ادامه از یک نقش منفعل به یک نقش فعال‌تر مانند نقش دانش‌آموزی تبدیل می‌شود و به نقش‌های متنوع و پیچیده‌تری گسترش پیدا می‌کند.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه یکی از موضوع‌هایی که در طول زندگی دائماً فرامی‌گیریم همین نقش‌ها است و هر کس نقش خود را عمیق‌تر فرابگیرد و ایفا کند، موفق‌تر است، گفت: توانایی افراد در ایفای نقش‌ها می‌تواند تمایز افراد را نشان دهد، یکی از رسالت‌های ما مرور نقش‌های خودمان و شناسایی اولویت‌ها و ضعف‌های موجود در این نقش‌ها است.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید بابیان اینکه این نقش‌ها در معرض تحولات بیرونی و دریافت‌های درونی تغییر پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: درون هر نقش عناصر عمیقی برای فراگیری وجود دارد و ظرفیت‌های متنوعی برای شما ایجاد می‌کند.

وی افزود: یکی از دلایل استیصال و درماندگی، گسست نسلی، طبقاتی و اجتماعی افرادی است که در نقش‌های مختلف قرار می‌گیرند و نمی‌توانند تعامل مؤثر برقرار کنند.

وی بابیان اینکه کرونا همه مناسبات جامعه را به هم‌ریخت و نقش‌ها را دچار تغییرات اساسی کرد، اظهار کرد: در شرایط کرونا نقش معلم، دانش‌آموز، خانواده، مدیران منطقه و استان تغییر پیدا کرد و ابزارهای گذشته برای ایفای این نقش‌ها کافی نیست، برای مشکلات گذشته ده‌ها تجربه وجود داشت اما در موقعیت جدید و فاقد تجربه ای در گذشته قرار گرفته ایم.

حاجی میرزایی با اشاره به موقعیت جدیدی که در آن قرار گرفتیم، گفت: باید از این موقعیت حداکثر بهره‌برداری را داشته باشید، بفهمیم این پدیده ناشناخته‌ای که دنیا را ملتهب کرده چه چیزی را می‌خواهد به ما بدهد، یکی از مهم‌ترین عناصری که کرونا ایجاد کرده فرصت انتخاب است که به‌راحتی به دست نمی‌آید.

وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه در شرایط موجود یک سنگ محکی به وجود آمده که مسئولیت‌پذیری، دین‌داری و خلاقیتمان را مشخص می‌کند، گفت: مدیر مدرسه در این شرایط نقش اساسی و پررنگی دارد و می‌تواند پیشرفت و توسعه اساسی درروند فعالیت‌های مدرسه بدهد.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید تصریح کرد: مدیر مدرسه مسئول آموزش همه دانش آموزان است و باید مطلع باشد هر یک از دانش‌آموزانش با استفاده از چه روشی؛ مانند آموزش مجازی در بستر سامانه شاد، آموزش‌های تلویزیونی، درسنامه و بسته آموزشی به آموزش‌های باکیفیت دسترسی دا‌رد. مأموریت داریم که دانش آموزان را آموزش دهیم و حق امانت‌داری و مسئولیت‌پذیری این است که خوب ایفای نقش کنیم و امانت‌دار خوبی باشیم.

 وی در ادامه افزود: کرونا مجال و فرصتی به وجود آورده است که خودمان را کامل کنیم، خلاق‌تر شده باشیم و مهارت‌هایمان را توسعه دهیم.

حاجی میرزایی بابیان اینکه همیشه به دنبال اجرای عدالت آموزشی بوده‌ایم، تصریح کرد: امروزه با توجه به شیوع ویروس کرونا شرایطی با استفاده از آموزش مجازی به وجود آمده که بتوانیم گذشته‌ها را جبران کنیم و در این زمینه به موفقیت‌هایی دست پیدا کنیم.

وزیر آموزش‌وپرورش با تأکید بر ارتقا سرمایه اجتماعی اظهار کرد: مطمئن شوید که همه دانش آموزان به آموزش دسترسی دارند، همه امکانات و ابزارها را به کار بگیرید و از همه ظرفیت خلاقیتتان استفاده کنید تا با خانواده‌ها ارتباط مستمر داشته باشید؛ و در این مسیر شبکه شاد ظرفیتی را ایجاد کرده و در مدت چند ماه به بزرگ‌ترین اپلیکیشن کشور تبدیل‌شده است.

حاجی میرزایی با اشاره به بازدید از مرکز تولید محتوای الکترونیکی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی گفت: افتخار می‌کنم در محیطی فعالیت می‌کنم که در آن افرادی هستند که فکر می‌کنند و راه‌حل‌های جدیدی به کار می‌گیرند، زنده، بانشاط و خلاق هستند و برای کارشان اهمیت قائل هستند.

وی در پایان گفت: کرونا در تاریخ جهان می‌ماند و کاری کنیم سال کرونا برای معلمان، دانش آموزان و خانواده‌ها سالی به‌یادماندنی از نقش‌آفرینی مسئولانه شما باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز