رضوان حکیم زاده:

در بازگشایی مدارس رعایت مقررات و پروتکل های بهداشتی و نظارت بر آن ها مورد تاکید است

۱۳۹۹/۱۰/۲۴ - ۱۲:۳۲:۲۷
کد خبر: ۱۱۲۰۱۸۶
در بازگشایی مدارس رعایت مقررات و پروتکل های بهداشتی و نظارت بر آن ها مورد تاکید است
معاون آموزش ابتدایی جزئیات بازگشایی مدارس را تشریح کرد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، رضوان حکیم زاده در تشریح مصوبه جدید ستاد ملی کرونا در خصوص بازگشایی مدارس گفت: آموزش برای پایه های اول و دوم ابتدایی و نیز  دروس عملی شایستگی های فنی در شاخه های کارودانش و فنی حرفه ای در مناطق زرد و آبی از ابتدای بهمن ماه به صورت حضوری برقرار می گردد و بازگشایی در مدارس زیر 50 نفر و مناطق آبی برای تمام پایه ها خواهد بود.
 وی ادامه داد:  این مصوبه برای تمام مناطقی که توسط ستاد ملی مقابله با کرونا تعیین وضعیت شده اند، بدون استثنا اجرایی خواهد شد.
 
حکیم زاده تصریح کرد: در هیچ شرایطی نباید دانش آموزان بیش از ده نفر در کلاس حضور یابند و شیوه نامه نحوه گروه بندی، ورود و خروج و میزان حضور دانش آموزان به دلیل تفاوت در شرایط مدارس توسط شورای مدرسه تدوین می گردد.
 معاون آموزش ابتدایی در خصوص آمادگی مدارس برای حضور دانش آموزان اظهار کرد: تمهیدات لازم در دستورالعمل ابلاغی در نظر گرفته شده و در آن وظایف مسئولین استانها و مناطق و مدیران مدارس مشخص است؛ و رعایت مقررات و پروتکل های بهداشتی و نظارت بر آن ها مورد تاکید می باشد.  

وی با بیان این نکته که مدرسه در شرایط فعلی کارکرد های عادی خود را نخواهد داشت؛ گفت: مدارس می بایست طبق شیوه نامه های ارسال شده با رعایت نکات بهداشتی و در نظر گرفتن تهویه مناسب در کلاس ها عمل نمایند و حتی المقدور زمان حضور دانش آموزان در مدرسه در حد ضرورت و معطوف به آموزش باشد.
 حکیم زاده ضمن تشکر و قدردانی از زحمات معلمان اذعان داشت: بحث آموزش از تدریس جدا است. در تدریس است که یادگیری شکل می گیرد. مسئله امروز دانش آموزان پایه اول و دوم ما یک مسئله ملی است و بحث سواد یک نسل در میان است.

 وی ادامه داد: این مسئولیت سنگین بر دوش ما نهاده شده که پیامد آن در زندگی و آینده این دانش آموزان تاثیر گذار خواهد بود و شایسته است ما قدری بیشتر از آنچه که در گذشته فعالیت می کردیم، تلاش کنیم و من اطمینان دارم آموزگاران ما در این میدان هم مانند همیشه خوش خواهند درخشید.

 معاون آموزش ابتدایی در خصوص روند آموزش ها درشبکه شاد و تلویزیون تصریح کرد: ادامه فعالیت این دو بستر مانند گذشته خواهد بود و دانش آموزان و معلمان می توانند در کنار آموزش های حضوری، از برنامه های متنوع تلویزیون که توسط همکاران توانمند و با تجربه ما تهیه شده است و همچنین از محتواهای بارگذاری شده در شبکه شاد استفاده نمایند.

حکیم زاده در پایان ضمن تشکر از همکاری و حمایت های ارزنده خانواده ها از آنان خواست تا این فرصت را جدی گرفته و همراهی با معلمان و مدارس را ادامه دهند تا این برنامه مشترک منجر به بهبود  وضعیت دانش آموزان پایه های اول و دوم شود.

 

نظر شما