محمد وحیدی:

شرایط برای آموزش حضوری دانش آموزان فراهم شود

۱۳۹۹/۱۱/۰۷ - ۱۴:۱۵:۴۵
کد خبر: ۱۱۲۶۹۹۵
شرایط برای آموزش حضوری دانش آموزان فراهم شود
نایب‌رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با دفاع از بازگشایی داوطلبانه مدارس برای حضور دانش آموزان، تصریح کرد: آموزش حضوری باید با رعایت ضوابط بهداشتی در کشور از سر گرفته شود.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، محمد وحیدی، نایب‌رئیس کمیسیون آموزش مجلس  با اشاره به آبی شدن برخی استان‌ها و شهرهای کشور به لحاظ کرونایی و مساعد شدن شرایط برای حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس، عنوان کرد: اصل و مبنای آموزش را آموزش حضوری می‌دانیم و ما باید شرایط را برای این نوع آموزش در مدارس سراسر کشور فراهم کنیم.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه ارتباطات بین دانش آموزان و فعالیت‌های دانش‌آموزی خود به‌نوعی رونقی برای ارتقای شاخص نشاط اجتماعی به شمار می‌آید، افزود: تأکید کمیسیون آموزش بر رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و حضور با جمعیت حداقلی دانش آموزان در مدارس و ازسرگیری آموزش حضوری است.

 

زوج و فرد کردن کلاس‌های درس اقدام درستی بود

وی ادامه داد: برای مثال زوج فرد کردن کلاس‌های درس، یکی از اقدامات مناسبی بود که علاوه بر کنترل جمعیت دانش آموزان، شرایط را برای حضور آن‌ها در مدارس را با لحاظ حفظ فاصله فیزیکی مهیا می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: اینکه در شرایط فعلی، خانواده‌ها خود می‌توانند درباره حضور دانش‌آموز خود در مدرسه تصمیم‌گیری کنند، اقدام بسیار خوبی است تا خانواده‌ها برای حضور فرزندان خود در مدرسه نیز دچار اضطراب نشوند.

 

آموزش حضوری باید در مناطقی که به اینترنت دسترسی ندارند از سر گرفته شود

وحیدی تصریح کرد: به‌ویژه در مناطق محروم روستایی که دسترسی به اینترنت و آموزش مجازی وجود ندارد باید آموزش‌ها به‌صورت حضوری دنبال شود. در این مناطق معمولاً جمعیت حاضر در کلاس‌های درس بسیار پایین است و ازسرگیری آموزش‌ها باید آغاز شود تا شکاف آموزشی ایجاد نشود.

نایب‌رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در این خصوص بارها در کمیسیون آموزش بحث شده و موضع اعضا برقراری آموزش حضوری در مناطق مساعد با حفظ ایمنی و پروتکل‌های بهداشتی است.

 

 

نظر شما