وزارتخانه‌های نیرو و آموزش و پرورش تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

۱۳۹۹/۱۱/۲۰ - ۱۳:۳۷:۴۹
کد خبر: ۱۱۳۴۱۷۶
وزارتخانه‌های نیرو و آموزش و پرورش تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
در چارچوب تحقق سیاست‌های کلان سند چشم‌انداز در افق سال ۱۴۰۴ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و قوانین بودجه سنواتی در حوزه آب و انرژی و تقویت همکاری‌ها و توانمندی‌های وزارت آموزش و پرورش و وزارت نیرو در زمینه استفاده بهینه از منابع آب و انرژی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، این تفاهم‌نامه بین «محسن حاجی‌میرزایی» وزیر آموزش و پرورش و «رضا اردکانیان» وزیر نیرو منعقد شد.

​این تفاهم‌نامه شامل همکاری لازم در زمینه اصلاح الگوی مصرف آب و انرژی و ارتقای بهره‌وری در حوزه‌های یادشده از طریق استفاده موثر از منابع و امکانات موجود و گسترش ظرفیت همکاری‌های بین دستگاهی در دولت است.

در این چارچوب، بکارگیری ابزارهای انگیزه بخش (نرم‌افزاری و سخت‌افزاری) برای تشویق اشخاص (حقیقی، حقوقی یا نهادهای وابسته به آنها) به منظور تسهیل تحقق اهداف مشترک از جمله بهینه‌سازی مصرف آب و انرژی و بکارگیری انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر متناسب با شرایط کشور، جهت‌دهی، سیاست‌گذاری و هدفمندسازی تسهیلات، تخفیفات و یارانه‌های اعطایی در تأمین آب و انرژی مدارس کشور و سایر فضاهای آموزشی وابسته به وزارت آموزش و پرورش، جهت نیل به اهداف مشترک اولویت‌دار است.

گسترش ظرفیت‌های بخش آموزشی اعم از محتوای کتب و متون آموزشی، بازدیدهای علمی، همکاری‌های پژوهشی و آموزشی و استفاده حداکثری در چارچوب ارتقای فهم عمومی و تخصصی مسائل آب و انرژی از دیگر اولویت‌های این بخش به شمار می‌رود.

دیگر اولویت‌های این بخش را شکل‌دهی زنجیره‌های گسترده‌تر اجتماعی با مشارکت کانون خانواده و نهادهای عمومی غیردولتی به منظور تسهیل اجرای برنامه‌ها و تحقق اهداف مشترک، بکارگیری زیرساخت‌های بالقوه و بالفعل طرفین اعم از آموزشی، پژوهشی، تخصصی و اجرایی در جهت تامین اهداف مشترک، ارتقای سطح برخورداری از آب سالم و انرژی در تمامی مراکز آموزشی با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته و ارائه یک الگوی همکاری موفق بین‌دستگاهی با هدف تعمیم تجربیات مشترک شامل می‌شود.

 هدف کلی از این تفاهم‌نامه، ارتقای سواد آب و انرژی، آگاهی‌بخشی و فرهنگسازی، ایجاد نگرش و تغییرات رفتاری مثبت پایدار در جامعه مخاطب وزارت آموزش و پرورش اعم از دانش‌آموزان، مربیان، اولیا و سایر کارکنان برای حفظ منابع آبی و بکارگیری الگوهای صحیح مصرف آب و انرژی است.

اهداف عملیاتی این تفاهم‌نامه را نیز ارتقای سطح آگاهی از طریق ارائه آموزش‌های لازم در راستای اصلاح الگوی مصرف آب و انرژی، حفظ منابع‌ آب و محیط زیست به نوآموزان و مربیان پیش‌دبستانی، دانش‌آموزان، دانشجو معلمان، کارکنان اداری و آموزشی مدارس دولتی، پردیس‌های آموزشی دانشگاه فرهنگیان، اولیا و سایر کارکنان وزارت آموزش و پرورش، کاهش هزینه‌های مصرف آب و انرژی مراکز آموزشی به ویژه از طریق صرفه‌جویی و بکارگیری روش‌ها و ابزارهای بهینه‌سازی مصرف، اصلاح الگوی مصرف آب و انرژی از دوره پیش‌دبستان تا دانشگاه (دانشگاه فرهنگیان) و سطح جامعه شامل می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز