وزیر آموزش و پرورش:

افزایش ۷ برابری اعتبارات مدرسه‌سازی در دولت تدبیر و امید

۱۳۹۹/۱۲/۱۷ - ۱۲:۲۱:۴۷
کد خبر: ۱۱۴۸۴۲۶
افزایش ۷ برابری اعتبارات مدرسه‌سازی در دولت تدبیر و امید
وزیر آموزش‌وپرورش در حاشیه آئین افتتاح 100 مدرسه سبز بنیاد برکت و انعقاد تفاهم‌نامه احداث 1500 واحد آموزشی با بنیاد برکت و در جمع خبرنگاران از افزایش بیش از 7 برابری اعتبارات مدرسه‌سازی در دولت تدبیر و امید و ساخت روزانه 29 کلاس درس درکشور خبر داد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، محسن حاجی میرزایی در حاشیه آئین افتتاح 100 مدرسه سبز بنیاد برکت و انعقاد تفاهم‌نامه احداث 1500 واحد آموزشی با بنیاد برکت و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تلاش‌های وزارت آموزش‌وپرورش برای تأمین فضای آموزشی باهمت خیرین تقویت می‌شود. بر اساس مصوبه هیئت دولت و مقررات موجود اگر خیران در ساخت مکان‌های آموزشی در روستاها 30 درصد و در سایر مناطق هم 50 درصد منابع را تأمین کنند، باقی‌مانده منابع مورد نیاز را دولت تأمین خواهد کرد.

 وی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه، 1000 واحد آموزشی از سوی آموزش‌وپرورش و بنیاد برکت ساخته می‌شود و امیدوارم این تفاهم‌نامه سرآغازی برای توسعه فرصت‌های آموزشی در مناطق محروم باشد. همچنین 500 مدرسه دیگر در مناطق محروم و هم در مناطق شهری به‌صورت مشارکتی ساخته می‌شود که 50 درصد منابع آن از طریق آموزش‌وپرورش و 50 درصد دیگر از سوی بنیاد برکت تأمین می‌شود.

حاجی میرزایی در پاسخ به سؤالی در خصوص کمبود فضای آموزشی گفت: 20 درصد مدارس به دلیل قدمت زیاد، نیازمند بازسازی و یا مقاوم‌سازی هستند. مهاجرت و جابجایی جمعیت هم باعث شده تا برخی مدارس خالی از دانش‌آموز شوند اما در محدوده شهرهای بزرگ با تراکم جمعیت دانش‌آموزی مواجه بوده و نیازمند احداث فضاهای آموزشی جدید هستیم.

وی ادامه داد: برای رفع این مشکل به‌طور روزانه 29 کلاس درس در کشور ساخته‌شده است و اعتبارات نوسازی مدارس در 8 سال گذشته بیش از 7 برابر افزایش داشته و اعتبارات خیرین نیز به حدود 2500 میلیارد تومان در سال رسیده است.

وزیر آموزش‌وپرورش در پایان گفت: 30 درصد مدارس در سال 95 نیازمند بازسازی بود که با تلاش‌های صورت گرفته در طول این سال‌ها این رقم به 20 درصد کاهش‌یافته است.

 

نظر شما