رخشانی‌مهر خبر داد:

بهره‌برداری از ۸۱ هزار و ۵۰۰ کلاس درس در هشت سال اخیر

۱۴۰۰/۰۱/۱۵ - ۱۲:۱۵:۰۶
کد خبر: ۱۱۵۹۷۵۴
بهره‌برداری از ۸۱ هزار و ۵۰۰ کلاس درس در هشت سال اخیر
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، در آیین افتتاح هنرستان هنرهای اسلامی شهید چراغچی مشهد گفت: از سال ۹۲ تاکنون ۸۱ هزار و ۵۰۰ کلاس درس در قالب ۱۶ هزار پروژه آموزشی به بهره‌برداری رسیده است و سامانه گرمایشی ۲۸۰ هزار کلاس درس نیز استاندارد سازی شده است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس؛ ضمن تشکر از توجه معاون اول رئیس‌جمهور به موضوع مدرسه‌سازی گفت: با حمایت‌های وزیر آموزش‌وپرورش از سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و جامعه خیرین مدرسه‌ساز، دستاوردهای بزرگی در حوزه ساخت و توسعه فضاهای آموزشی حاصل‌شده است.

وی با ارائه گزارش ویدئویی به معاون اول رئیس‌جمهور که از محل مجتمع آموزشی و ورزشی المهدی نظاره‌گر آیین افتتاح این هنرستان بود، گفت: از سال 92 تاکنون حدود 16 هزار فضای آموزشی با 81 هزار و 500 کلاس درس به بهره‌برداری رسیده است. یعنی به‌طور میانگین 28 کلاس در هرروز و از سال 95 تاکنون نیز مدارس نیازمند تخریب، نوسازی و مقاوم‌سازی از 30 در صد به 19.5 درصد کاهش‌یافته است که مدارس تخریبی آن فقط 7 درصد و مدارس نیازمند مقاوم‌سازی 12.5 درصد است و کلاس‌های درس خشتی و گلی نیز جمع‌آوری‌شده است.

وی با اشاره به عبور از بحران‌هایی چون سیل و زلزله در برخی استا‌ن‌هایی که دچار این بلایای طبیعی شدند، گفت: این بحران‌ها سعی شد به‌خوبی مدیریت شود و فقط در کرمانشاه به‌طور میانگین در هزار روز، روزانه یک کلاس درس به بهره‌برداری رسید و سرانه فضای آموزشی این استان 0.7 مترمربع افزایش یافت.

رخشانی‌مهر تصریح کرد: تاکنون حدود 280 هزار کلاس درس ازلحاظ سامانه‌های گرمایشی و سرمایشی استانداردشده‌اند و روزانه 95 کلاس درس ازاین‌جهت استاندارسازی شده است.

وی افزود: از سال 92 تاکنون خیرین مدرسه‌ساز حدود 8500 میلیارد تومان در موضوع مدرسه‌سازی تعهد کرده‌اند که طی 5 سال اخیر حدود 50 درصد کلاس‌های درس به‌طور کامل خیّرساز بوده و یا با مشارکت و حمایت آن‌ها ساخته‌شده است و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در کنار خیرین بیش از 4 هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خیر ساز اعتبار تأمین نموده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس همچنین در خصوص اعتبارات این بخش گفت: ظرفیت بودجه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در سال 96 که حدود 480 میلیارد تومان بوده در سال 1400 به 8600 میلیارد تومان افزایش پیداکرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز