آغاز «ثبت سفارش کتاب‌های درسی» سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱

۱۴۰۰/۰۱/۲۲ - ۱۲:۵۵:۵۷
کد خبر: ۱۱۶۳۳۵۱
آغاز «ثبت سفارش کتاب‌های درسی» سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱
ثبت سفارش الکترونیکی و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی 1400-1401 از امروز، 22 فرودین ماه، آغاز شد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، در راستای توسعه دولت الکترونیک و به منظور تسهیل دسترسی دانش آموزان به کتاب های درسی، نظارت نظام مند بر فرآیند توزیع مواد آموزشی، ثبت سفارش کتاب ‌های درسی سال تحصیلی 1400-1401، در همه دوره ها، اعم از عادی، استعداد درخشان و دانش آموزان با نیاز های ویژه، از طریق سامانه  www.irtextbook.ir  یاwww.irtextbook.com  به دو شیوه فردی و گروهی و  برابر جدول تقویم زمانی اعلام شده صورت خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش؛ با توجه به شرایط پیش آمده و وضعیت فعلی واحدهای آموزشی، سعی شده است از شیوه های منعطف برای ثبت سفارش کتاب های درسی استفاده شود. به همین منظور مخاطبان می توانند از طریق یکی از دو شیوه فردی یا گروهی نسبت به سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند.

بر این اساس؛ در شیوه فردی، والدین گرامی دانش آموزان می توانند با مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی بخش سفارش دوره ای دانش آموزان و پرداخت الکترونیکی هزینه، بسته آموزشی مورد نیاز خود را سفارش دهند. در شیوه گروهی، مدیران مدارس از طریق سامانه سناد به بخش سفارش گروهی کتاب های درسی سامانه مذکور مراجعه و به صورت جمع، نسبت به سفارش کتاب های درسی اقدام نمایند.

در این گزارش آمده است؛ والدین گرامی یا مدیران مدارسِ دانش آموزان پایه آمادگی تکمیلی (پیش دبستانی استثنایی)، پایه دوم تا ششم دوره ابتدایی (عادی و استثنایی)، پایه هشتم و نهم دوره اول متوسطه و پیش‌حرفه ای استثنایی، دانش‌آموزان پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه (نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش) و فراگیران پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه حرفه ای استثنایی؛ از امروز 22 فروردین لغایت 22 خردادماه، اقدام به ثبت سفارش کتاب های درسی نمایند ودانش آموزانی که به هر دلیل، اعم از تغییر رشته تحصیلی، تکرار پایه، جهش به پایه بالاتر  یا جابجایی محل تحصیل خود، خواستار اصلاح سفارش در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی باشند، برای اصلاح سفارش قبلی خود می‌توانند پس از ثبت نام در مدرسه محل تحصیل از تاریخ  12 تیرماه تا 31 شهریور 1400، اقدام کنند.

همچنین، ثبت نام و سفارش بسته آموزشی دانش آموزان پایه آمادگی مقدماتی(پیش دبستانی استثنایی)، پایه اول دوره ابتدایی(عادی و استثنایی) و پایه هفتم متوسطه اول عادی، پیش‌حرفه ای استثنایی و دانش‌آموزان پایه دهم دوره دوم متوسطه و حرفه ای استثنایی، از تاریخ 6 تیرماه 1400  صورت خواهد گرفت.

 

نظر شما