دکتر عبدالرضا باقری:

تایید و اجرای همسان‌سازی حقوق اعضای هیئت علمی

۱۴۰۰/۰۲/۰۷ - ۱۹:۱۶:۱۲
کد خبر: ۱۱۷۱۵۱۳
تایید و اجرای همسان‌سازی حقوق اعضای هیئت علمی
رئیس مرکز هیات‌های امنا و هیات‌های ممیزه وزارت علوم تحقیقات و فناوری از اجرای همسان‌سازی حقوق و مزایای اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حقوق اعضای هیئت علمی غیربالینی دانشگاه‌های وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین تغییر تاریخ اجرای مصوبه افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارمندان دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم خبر داد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر عبدالرضا باقری ، جزئیات و روند این دو موضوع را تشریح کرد و گفت: موضوع همسان‌سازی حقوق و مزایای اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی با اولین نامه‌نگاری رسمی وزیر علوم، در تاریخ ۰۲/‌۰۸/‌۱۳۹۷‬ با معاون اول رئیس جمهوری آغاز و در لایحۀ بودجه سال ۱۳۹۹ اعتباری برای آن پیش‌بینی شد که بعد از رفت و برگشت لایحه از مجلس به دولت، به دلیل محدودیت منابع در بودجه، حذف شد.

وی افزود: ملاقات‌ها، مکاتبات و پیگیری‌های متعدد مسئولان و مدیران ارشد وزارت و تشکّل‌های صنفی با مقامات مختلف کشور و حمایت‌های ارزشمند نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در سال گذشته ادامه یافت و به درج آن در بند "و" تبصرة "۲" قانون بودجة سال ۱۴۰۰ انجامید.

دکتر باقری ضمن تشکر و قدردانی از افرادی که در به ثمر نشستن این مهم در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس شورای اسلامی همکاری کردند، اظهار داشت: چگونگی اجرای همسان‌سازی در چارچوب قانون با تشکیل کارگروهی با مسئولیت مرکز هیئت‌های امنا و هیئت‌های ممیزه و با حضور تعدادی از معاونان ستادی وزارت و برخی از رؤسای دانشگاه‌ها با بررسی ضوابط و مقررات موجود در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نظرخواهی از دانشگاه ها و تشکل های صنفی اعضای هیات علمی و هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه برای نحوه تامین اعتبار، پیش‌نویس مصوّبات را برای پیشنهاد به وزیر علوم آماده کرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه این موضوع امروز نهایی شد و با تایید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاهها برای قرار دادن ان در دستور کار هیات های امنا ابلاغ شد.

رئیس مرکز هیات‌های امنا و هیات‌های ممیزه همچنین از تغییر تاریخ اجرای مصوبه افزایش ۵۰ درصدی حقوق و مزایای کارکنان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی خبر داد و گفت: با مکاتبات متعدد وزیر علوم، تاریخ اجرای مصوبه افزایش ۵۰% حقوق کارمندان از ۰۱/‌۱۱/‌۹۹‬ به ۹۸/۱۲/۰۱ اصلاح می شود.

وی افزود: هم‌اکنون با توجه به دریافت مجوزهای قانونی، مقرر شده است، پرداخت آن از محل اعتبارات مانده‌های سنواتی و درآمدهای اختصاصی مؤسسات ذی‌ربط، پس از تصویب در هیئت‌های امنا، انجام شود.

دکتر باقری ادامه داد: بدیهی است با این مجوز قانونی، مؤسساتی که از اعتبارات مانده‌های سنواتی و درآمدهای اختصاصی برخوردارند، می‌توانند با انجام فرآیندهای مربوطه این اقدام را بعمل آورند.

وی در پایان از نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، جناب آقای دکتر نوبخت و همکاران ایشان بخاطر حمایت های ارزنده و همچنین از کلیه اعضای محترم هیات علمی و کارکنان عزیز دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به خاطر صبوری و همراهی‌هایی که در این راه صرف کردند، تشکر و قدردانی کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز