دکتر صدیقی:

افزایش بیش از نیم میلیون مترمربعی فضای خوابگاهی دانشگاه‌ها طی ۸ سال اخیر

۱۴۰۰/۰۲/۱۶ - ۱۶:۴۱:۳۱
کد خبر: ۱۱۷۵۳۴۶
افزایش بیش از نیم میلیون مترمربعی فضای خوابگاهی دانشگاه‌ها طی ۸ سال اخیر
معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان، در آیین افتتاح طرح‌های رفاهی، دانشجویی دانشگاه‌ها، از افزایش نیم میلیون متر مربعی فضای خوابگاهی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در دولت یازدهم و دوازدهم خبر داد و گفت: همچنین بیش از نیمی از خوابگاه‌های موجود در طرح ارتقای کیفی مورد بازسازی اساسی قرار گرفته‌اند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، در این آیین که امروز (پنج شنبه) با حضور ریاست جمهوری و وزیر علوم به صورت مجازی و ارتباط ویدیو کنفرانسی برگزار شد، دکتر مجتبی صدیقی با بیان اینکه حوزه‌های دانشجویی در دوران مسئولیت دولت تدبیر و امید با هدف تأمین تسهیلات معیشتی و رفاهی برای دانشجویان کشور، اقدامات متنوعی انجام داده‌اند، اظهار داشت: در این خصوص می‌توان به مواردی از قبیل ساخت و تجهیز خوابگاه‌های جدید دانشجویی، ارتقای سطح کیفی فضاهای خوابگاهی و تغذیه دانشجویان، ساخت سلف سرویس‌ها و صنعتی‌سازی آشپزخانه‌های دانشگاه‌های کشور و نیز توسعه فضاهای ورزشی اشاره کرد.

وی افزود: در ۸ سال گذشته بیش از ۷۰ درصد از آشپزخانه‌های دانشگاه ها بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد صنعتی شده‌اند. البته این موارد همه در کنار توجه به سلامت روحی و روانی دانشجویان از طریق مراکز مشاوره و سلامت دانشگاه‌ها و الکترونیکی کردن خدمات دانشجویی و توسعه ۲/۳ برابری جمعیت دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه‌های کشور است که هم در ارتباطات فرهنگی و علمی جمهوری اسلامی مؤثر بوده و هم به اقتصاد آموزش عالی کمک می‌کند.

دکتر صدیقی در ادامه گفت: امروز در حوزه دانشجویی و رفاهی جمعاً شاهد افتتاح ۵۵ پروژه در استان‌ها و دانشگاه‌های مختلف هستیم شامل افتتاح ۹ پروژه ساخت و خوابگاه جدید به مساحت ۶۶۷۵ مترمربع، ۱۵ پروژه فضای ورزشی سرپوشیده به مساحت ۴۸۲۰ مترمربع، ۱۹ پروژه ورزشی روباز با زیربنای ۱۷۱۲۸ متر مربع و ۹ پروژه رفاهی با زیربنای ۸۰۰۰ متر مربع هستیم.

وی گفت: از بین این پروژه‌ها، به طور خاص، به دلیل حضورم در دانشگاه ایلام، اعلام می‌کنم که ۸ پروژه در این دانشگاه به شرح به بهره‌برداری می‌رسند؛

- پروژه استخر دانشگاه با ۲۱۷۶ مترمربع زیربنا

- احداث دو قطعه زمین والیبال ساحلی با ۳۶۰ مترمربع زیربنا

- احداث سالن تیراندازی دانشگاه ۱۵۰ مترمربع

- پیست دوچرخه‌سواری به مساحت ۱۰۰۰ مترمربع

- ایستگاه شبانه¬روزی مرکز فوریت¬های پزشکی ۱۵۰ مترمربع

- بازسازی خوابگاه دانش ۱۵۰۰ مترمربع

- بازسازی خوابگاه اختیارزاده ۱۴۴۰ مترمربع

- ارتقای سطح سلف سرویس برادران ۵۰۰ مترمربع

 

نظر شما