محمد محسن بیگی:

جزئیات رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری امتحانات حضوری پایان سال تحصیلی

۱۴۰۰/۰۲/۲۱ - ۱۲:۲۸:۰۱
کد خبر: ۱۱۷۷۶۲۵
جزئیات رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری امتحانات حضوری پایان سال تحصیلی
مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: کد ملی دانش آموزان شرکت‌کننده در امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم در اختیار وزارت بهداشت قرار خواهد گرفت و آن‌ها، دانش‌آموزانی که دارای بیماری کرونا هستند را به ما معرفی خواهند کرد تا از این دانش آموزان در زمان دیگری آزمون گرفته شود، همچنین در هنگام ورود دانش آموزان به حوزه‌های امتحانی درصورتی‌که دانش‌آموزی علائم بیماری داشته باشد، در یک فضای قرنطینه از آن‌ها آزمون گرفته خواهد شد و این دانش آموزان در کنار سایر دانش آموزان، آزمون نخواهند داد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، محمد محسن بیگی،  در خصوص موضوع «بررسی و تبیین چگونگی برگزاری حضوری امتحانات نهایی»، اظهار کرد: در برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی سال گذشته، شرایط امسال را داشتیم و موفق به برگزاری آزمون‌های حضوری با رعایت تمام پروتکل‌ها شدیم. امسال هم با توجه به شرایط جدید دستورالعملی را در این رابطه به استان‌ها ارسال کردیم.

وی با اشاره به اینکه درگذشته 4 هزار حوزه امتحانی در پایه دوازدهم داشتیم افزود: اکنون 6 هزار و 700 پایگاه و 640 هزار دانش‌آموز پایه دوازدهم داریم. برای آزمون‌های نهایی، فاصله دانش‌آموزان از هر طرف 2 متر پیش‌بینی‌شده و هر دانش‌آموز 4 مترمربع فضا دارد.

محسن بیگی ادامه داد: تأکید کردیم هرجایی که امکان برگزاری آزمون در فضای باز وجود دارد، این کار صورت بگیرد تا از دغدغه‌ها کاسته شود.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش‌وپرورش تصریح کرد: همکاری عوامل اجرایی، دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان برای رفت‌وآمد دانش‌آموزان مهم است و برای جلوگیری از تجمع قبل و بعد از ورود به سالن امتحانات، زمان ورود به سالن را گسترده‌تر کردیم.

در پایه نهم امتحانات به‌صورت مدرسه‌ای برگزار می‌شود

وی در خصوص برگزاری امتحانات حضوری در پایه نهم گفت: در پایه نهم امتحانات به‌صورت مدرسه‌ای برگزار می‌شود. بنابراین تراکم در حوزه‌های امتحانی، در این پایه کم‌تر است. در حوزه امتحانی پایه دوازدهم یک مراقب سلامت در حوزه امتحانی،  نظارت کافی را دارد و از سوی شبکه‌ بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی کشور نیز بر امتحانات، نظارت صورت خواهد گرفت.

محسن بیگی ادامه داد: کد ملی تمام دانش‌آموزان شرکت‌کننده در آزمون را در اختیار وزارت بهداشت داده‌ایم تا بتوانیم به‌صورت روزانه در سامانه «ماسک» وضعیت سلامتی دانش آموزان را چک کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز