وزیر آموزش و پرورش:

«مدرسه» سنگ بنای تحولات انسانی و اولین سنگر مواجهه در برابر دشمن است

۱۴۰۰/۰۲/۲۹ - ۱۳:۱۶:۲۰
کد خبر: ۱۱۸۱۱۹۳
«مدرسه» سنگ بنای تحولات انسانی و اولین سنگر مواجهه در برابر دشمن است
وزیر آموزش و پرورش در چهارمین کنگره معلمان و دانش آموزان منطقه ۱۶ تهران، با اشاره به بیش از۴۰ هزار شهید دانش آموز و معلم گفت: «مدرسه» اولین سنگر مواجه در برابر دشمن است و حق نیز همین است که معلمان و دانش آموزان در برابر دشمن بایستند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، محسن حاجی میرزایی در چهارمین کنگره مجازی معلمان و بیش از ۱۱۰۰دانش آموز شهید مدرسه دارالشهدای منطقه ۱۶تهران با عنوان «از کلاس تا آسمان» که در تالار شریعتی در جنوب تهران برگزار شد، اظهار کرد: امروز کودکان غزه خط مقدم مقاومت و پرچمدار توحید در برابر ستمکاران هستند یاد و خاطر همه شهدای فلسطینی را گرامی می داریم.

وی با تقدیر از دست اندرکاران چهارمین کنگره شهدای معلم و دانش آموز منطقه ۱۶، تصریح کرد: مفاهیمی مانند؛ شهادت و ایثارگری، باید در گستره وسیع تری درک شوند، بنابراین برای فهم بیشتر این مفاهیم باید در زندگی شهدا عمیق تر شد، آن ها کسانی بودند که بیش از دیگران رمز و راز زندگی را درک کردند و در کشاکش زندگی مسیر الهی را گم نکردند.

حاجی میرزایی گفت: آن چیزی که ارزش جان انسان را نسبت به سایر جانداران متمایز می کند، رسیدن جان به جانان است، اندوه و غصه دائمی انسان زمانی است که جان قبل از رسیدن به جانان از دست می رود.

وی تصریح کرد: زندگی حقیقی در پیوستن جان به جانان است و پیوند جان و جانان رمز حقیقی زندگی است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به عنوان انتخاب شده، «ازکلاس تا آسمان»، برای کنگره شهدای معلم و دانش آموز، اظهار کرد: کلاس های درس، همواره  به افراد هویت و شخصیت می دهد، عرصه جبهه و جنگ نیز نوعی کلاس درس و جایگاهی برای اوج گرفتن و بالغ شدن است.

وی گفت: مدرسه، سنگ بنای تحولات انسانی و اولین سنگر مواجهه در برابر دشمن است و حق نیز همین است که معلمان و دانش آموزان در برابر دشمن بایستند.

عضو کابینه تدبیر و امید خاطرنشان کرد: تأثیرگذارترین دوره زندگی انسان دوران دانش آموزی است، افتخار می کنم که توفیق خدمتگزاری در این عرصه فرهنگی را دارم.

وی افزود: معلمان و دانش آموزان تنها در دفاع مقدس نقش آفرین نبودند بلکه در همه عرصه های پیشرفت و توسعه کشور نقش آفرینی کردند و امروز نیز شاهد نقش بی بدیل معلمان در دوران کرونا هستیم.

حاجی میرزایی اظهار کرد: آینده کشور را می توان در مدرسه امروز مشاهده کرد، زیرا آموزش های امروز مدرسه تعیین کننده وضعیت فردای جامعه است؛ بنابراین با ارتقای آموزش ها در مدرسه می توان توسعه و بالندگی کشور را در آینده رقم زد.

در پایان این مراسم، با حضور وزیر آموزش و پرورش و همچنین معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید تعدادی از خانواده های شهدا تقدیر و تندیس کنگره شهدا به آن ها تقدیم شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز