سید مصطفی آذرکیش:

«مهارت‌آموزی» و «کار آفرینی» یکی از اولویت های اصلی نظام آموزش‌وپرورش کشور است

۱۴۰۰/۰۳/۰۹ - ۱۲:۲۹:۴۵
کد خبر: ۱۱۸۶۰۸۷
«مهارت‌آموزی» و «کار آفرینی» یکی از اولویت های اصلی نظام آموزش‌وپرورش کشور است
مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش؛ «مهارت‌آموزی» و «کار آفرینی» یکی از اولویت های اصلی نظام آموزش‌وپرورش کشور دانست.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، سید مصطفی آذرکیش؛ در جلسه مشترک شورای معاونان، رؤسای شهرستان‌ها، نواحی و مناطق استان همدان که به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اهمیت رهبری آموزشی، اظهار کرد: تفاوت اصلی بین یک مدیر و یک رهبر آموزشی، نوع نگاه آن‌ها به مسائل است و یک مدیر موفق، یک رهبر آموزشی موفق به‌حساب می‌آید.

وی با تأکید بر تقویت جایگاه «شورای مدرسه» به‌عنوان مهم ترین مرجع قانون‌گذاری در واحد آموزشی، اظهار کرد: یک مدیر موفق هم باید از منابع، به‌صورت بهینه استفاده کند و هم برنامه‌های واحد آموزشی را توسعه دهد تا تربیت دانش آموزان در «تراز سند تحول بنیادین وتربیت تمام ساحتی» محقق شود.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به روند فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در شرایط کرونا، گفت: یکی از مزیت‌های کرونا تسریع در استفاده از فن‌آوری‌های نوین بود که با توجه به تأثیر آن بر آموزش، به نظر می‌رسد در سال تحصیلی آتی، چرخش‌های تحولی در رویدادهای (یاددهی- یادگیری )را شاهد باشیم.        

 آذرکیش با اشاره به برگزاری مطلوب امتحانات نهایی و هماهنگ در استان همدان، تصریح کرد: سیاست‌ها و اقدامات هماهنگ در سطح استان همدان و مناطق برای برگزاری منظم امتحانات قابل‌تقدیر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر جایگاه رشته های فنی حرفه‌ای و کاردانش در دستگاه تعلیم و تربیت، گفت: مهارت‌آموزی از اولویت دارترین سیاست‌های وزارت آموزش‌وپرورش است. و در همین راستا افزودند: علی رغم شرایط کرونایی، ثبت نام در این رشته ها دراستان همدان رو به افزایش است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز