به میزبانی دانشگاه تهران؛

فراخوان دومین کنفرانس بین‌المللی مطالعات چین منتشر شد

۱۴۰۰/۰۳/۱۲ - ۱۳:۲۰:۰۹
کد خبر: ۱۱۸۷۸۰۳
فراخوان دومین کنفرانس بین‌المللی مطالعات چین منتشر شد
فراخوان دومین کنفرانس بین‌المللی مطالعات چین به میزبانی دانشگاه تهران منتشر شد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، انجمن ایرانی مطالعات جهان از انتشار فراخوان دومین کنفرانس بین‌المللی مطالعات چین به میزبانی دانشگاه تهران خبر داد.


در فراخوان این کنفرانس که ۲۹ و ۳۰ شهریور برگزار خواهد شد، آمده است: انجمن ایرانی مطالعات جهان با همکاری دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران از پژوهشگران در تمامی حوزه‌های مرتبط با مطالعات چین برای ثبت و ارائه مقالات خود در دومین کنفرانس بین‌المللی مطالعات چین دعوت به عمل می‌آورد. آثار پژوهشی مرتبط با «روابط ایران و چین» که به عنوان محور ویژه این کنفرانس مشخص شده است، به طور خاص مورد توجه قرار دارد.

هدف اصلی برگزاری این کنفرانس گرد هم آوردن دامنه وسیعی از آثار پژوهشی فاخر در زمینه مطالعات چین با رویکرد‌های تک‌رشته‌ای و میان‌رشته‌ای است. پذیرش و ارائه مقالات در این کنفرانس به سه زبان فارسی، چینی و انگلیسی خواهد بود و چکیده مقالات در محدوده ۲۰۰ تا ۲۵۰ واژه از طریق سامانه کنفرانس به نشانی csconf.ut.ac.ir قابل دریافت است. مهلت ارسال چکیده مقالات تا دهم مرداد ۱۴۰۰ است.

پژوهشگران می‌توانند چکیده مقالات خود را به همراه عنوان مقاله، مشخصات نویسنده، اطلاعات تماس و بیوگرافی کوتاه (حدود ۵۰ کلمه) نویسنده از طریق سامانه آنلاین کنفرانس ارسال کنند.

شرکت در دومین کنفرانس بین‌المللی مطالعات چین و ارائه مقاله در این کنفرانس بدون هزینه ثبت‌نام است.

دومین کنفرانس بین‌المللی مطالعات چین از مقالات مرتبط با چین در موضوعات و حوزه‌های پژوهشی مختلف استقبال می‌کند. محور‌های مطالعاتی پیشنهادی عبارتند از:

چین: ابعاد بین‌المللی

«قدرت‌های بزرگ و قدرت‌های نوظهور، سازمان‌های بین‌المللی، سیاست خارجی منطقه‌ای، دیپلماسی عمومی و قدرت نرم، مطالعات امنیتی و راهبردی، اقتصاد سیاسی در روابط خارجی چین،  ابتکارعمل کمربند و جاده، کووید-۱۹: پیامد‌های بین المللی

چین: مسیر اقتصادی و سیاسی

«اقتصاد و حکومت‌داری، سیاست‌های مالی، توسعه چین: وضعیت فعلی و روند‌های آینده، شرکت‌های دولتی، تاریخ سیاسی، مطالعات گفتمان سیاسی، سیاست‌های فرهنگی و اجتماعی، کووید-۱۹: پیامد‌های اقتصادی و سیاسی

محور ویژه: روابط ایران و چین

«تاکتیک‌ها، راهبرد‌ها و کلان‌راهبرد‌ها، چشم‌انداز اقتصادی: چالش‌ها و فرصت‌ها،  صلح و حل منازعه، روابط علمی و دانشگاهی، تحلیل سیاست خارجی، زمینه‌های منطقه‌ای، چین و برنامه هسته‌ای ایران، آینده روابط ایران و چین»

گفتنی است دومین کنفرانس بین‌المللی مطالعات چین با کد ۰۰۲۱۰-۲۴۶۰۱ در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نمایه شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز