با حضور دکتر نظرپور:

طرح‌های آموزشی، ورزشی و رفاهی خوابگاهی دانشگاه کردستان به بهره‌برداری رسید

۱۴۰۰/۰۳/۲۳ - ۱۲:۵۹:۱۲
کد خبر: ۱۱۹۲۰۵۸
طرح‌های آموزشی، ورزشی و رفاهی خوابگاهی دانشگاه کردستان به بهره‌برداری رسید
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در دومین روز سفر خود به استان کردستان، چندین طرح عمرانی آموزشی، ورزشی، رفاهی خوابگاهی دانشگاه کردستان را افتتاح کرد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر محمدتقی نظرپور در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های دانشگاه کردستان گفت: در دولت دوازدهم ۵۳۱ طرح با حجم عملیات یک میلیون و ۱۷۷ هزار مترمربع و اعتبار ۲۳ هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال در دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، پژوهشی و فناوری کشور به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه کل فضاهای کالبدی موجود در دست احداث دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی وابسته به وزارت علوم تحقیقات و فناوری در حال حاضر ۱۷ میلیون مترمربع است، افزود: این مراکز شامل ۴۲ خوابگاه دانشجویی با زیربنای ۱۱۰ هزار متر مربع، ۴۶ سالن ورزشی و استخر سرپوشیده با زیربنای ۵۱ هزار متر مربع، ۶۳ زمین ورزشی روباز با مساحت ۱۰۱ هزار متر مربع، ۱۲ مسجد با زیربنای ۱۱ هزار متر مربع، ۱۵۵ پروژه با کاربری آموزشی با زیربنای ۵۸۰ هزار متر مربع است.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: پیشگامی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی و فناوری به عنوان متولی اصلی تبدیل علم به فناوری به منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب به ویژه در جهت توسعه و حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان نیازمند اهتمام ویژه دولت است.

دکتر نظرپور با اشاره به اینکه تحقق اهداف و ماموریت‌های مراکز یاد شده در گرو ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای تقویت خدمات است، تاکید کرد: با توجه به اینکه رشد فضاهای فیزیکی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی پژوهشی و فناوری تاثیر بسزایی در رشد کیفیت آموزش و پژوهش در این مراکز دارند در صدد توسعه آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه ضرورت دارد تا بصورت ویژه به دانشگاه کردستان توجه شود تا بتواند انتظارات سطح استان را پاسخگو باشد یادآور شد: دانشگاه کردستان به عنوان تنها دانشگاه دولتی استان، به صورت ویژه در برنامه‌های وزارت علوم تحقیقات و فناوری دیده خواهد شد و طرح‌های بسیار خوبی نیز در آن اجرا خواهد شد.

گفتنی است؛ سلف سرویس مجتمع خوابگاهی فرشتگان در شهر سنندج با زیربنای ۶۹۹ متر مربع، خوابگاه پسرانه سنندج با زیربنای ۳ هزار و ۳۷۵ متر مربع و خوابگاه دخترانه ۱۵ خرداد با زیربنای ۵ هزار مترمربع از جمله طرح‌هایی بود که امروز با حضور معاون وزیر علوم، مدیرکل طرح‌های عمرانی و مسئولان دانشگاه کردستان و برخی مسئولان و مدیران استانی به بهره‌برداری رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز