سید جواد حسینی:

۸ هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه تحت پوشش فعالیت‌های «اوقات فراغت»، قرار خواهند گرفت

۱۴۰۰/۰۳/۲۴ - ۱۲:۵۹:۳۳
کد خبر: ۱۱۹۲۵۵۵
۸ هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه تحت پوشش فعالیت‌های «اوقات فراغت»، قرار خواهند گرفت
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، از پوشش ۸ هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه، در 6 حیطه دینی، اجتماعی، مهارتی، هنری، ادبی و ورزشی فعالیت‌های «اوقات فراغت»، خبر داد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، سید جواد حسینی، اظهار کرد: «دستورالعمل پایگاه‌های تابستانی اوقات فراغت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه» با رویکرد «خانواده محور» و «آموزش مهارت‌های زندگی» و با شعار «هر دانش‌آموز یک مهارت»، که به شکل حضوری و مجازی در تابستان 1400 اجرایی خواهد شد، به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی افزود: در این دستورالعمل، به‌ویژه با توجه ‌به وضعیت کرونا، کشف و هدایت استعدادهای دانش‌آموزان، تقویت هویت دینی و فرهنگی، استمرار فعالیت‌های پرورشی، فرهنگی و تربیت‌بدنی در اوقات فراغت با استفاده از فضای مجازی، ایجاد زمینه‌های لازم به‌منظور تقویت و تأمین سلامت جسمانی و روانی دانش‌آموزان، اقدام به آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در زمینه کارآفرینی دانش‌آموزان و ایجاد فرصت آموزشی مهارت‌های فردی و اجتماعی هدف‌گذاری شده است.

 رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور فعالیت‌های مرتبط با هر مهارت را تقویت مهارت‌های 5 گانه «خودآگاهی»، «همدلی»، «ارتباط مؤثر»، «مدیریت» و «مهارت حل مسئله»، دانست و گفت: این مهارت‌ها در  6 حیطه دینی، اجتماعی، مهارتی، هنری، ادبی و ورزشی برنامه‌ریزی‌شده است.

 حسینی با بیان اینکه فعالیت‌های اوقات فراغت از 22 خرداد آغاز و تا 31 شهریور سال  1400 ادامه خواهد داشت، بیان کرد: درمجموع در 32 استان، حداقل ۸هزار نفر از دانش‌آموزان استثنایی تحت پوشش این فعالیت‌ها قرار خواهند گرفت و سهمیه هر استان به تفکیک مشخص شده است که به طور مثال از 50 نفر استان ایلام تا 710 نفر استان خراسان رضوی را شامل می‌شود.

وی در پایان گفت: ارزشیابی از فعالیت‌های اوقات فراغت در سطوح کشور و استان‌ها در سطوح مدرسه‌ای و استانی و نظرخواهی از دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این فعالیت‌ها انجام خواهد گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز