مهراله رخشانی‌مهر:

با ساختار و نقشه قدیمی مدارس، نمی توان اهداف نظام تعلیم و تربیت را محقق ساخت

۱۴۰۰/۰۳/۲۹ - ۱۲:۲۵:۱۹
کد خبر: ۱۱۹۵۱۰۲
با ساختار و نقشه قدیمی مدارس، نمی توان اهداف نظام تعلیم و تربیت را محقق ساخت
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ، در آئین کلنگ زنی دبیرستان ۱۲ کلاسه شهید باهنر محمودآباد، از «رشد 5 برابری بودجه عمرانی آموزش و پرورش» از سال 96 تا کنون خبر داد و افزود: با ساختار و نقشه قدیمی مدارس، نمی توان اهداف نظام تعلیم و تربیت را محقق ساخت.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، مهراله رخشانی‌مهر در سفر یک‌روزه به استان مازندران، در حاشیه  بازدید از چند پروژه آموزشی و آئین کلنگ زنی هنرستان 12 کلاسه شهید باهنر روستای آزادمون شهرستان محمود آباد، اظهار کرد: با تلاش های صورت گرفته و همراهی مجلس شورای اسلامی سهم اعتبارات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از بودجه عمرانی، از 1.6 درصد سال 1396 به  حدود 7 درصد در سال جاری رسیده و «رشد 5 برابری» را نشان می دهد. به عبارت دیگر رقم اعتبارات ما طی این مدت 10 برابر شده است.

وی افزود: طی سال های 1397 ، 1398 و 1399 صد درصد تخصیص اعتبارات گرفته‌ایم، امسال نیز بودجه خوبی برای نوسازی مدارس پیش‌بینی شده است که با تخصیص صددرصدی روند رشد و توسعه فضاهای آموزشی که در کشور آغاز شده ادامه خواهد یافت.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با بیان این که مدارس با ساختار و نقشه قدیمی نمی تواند تحقق اهداف نظام تعلیم وتربیت را میسر سازد، تصریح کرد: طراحی و ساخت مدارس جدید با معماری و مشخصه های نو در جهت تحقق نقش مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله می‌باشد.

وی با بیان این که در سند تحول بنیادین که مورد تاکید مقام معظم رهبری این موضوع هدف گذاری شده است؛ خاطر نشان کرد: تحقق هدف مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله، در مدارس بزرگ و مجتمع های آموزشی امکان‌پذیر خواهد بود از این رو در زیرنظام تأمین فضا، تجهیزات و فناوری به منظور تحول در نظام آموزشی، تحول در مدرسه سازی به عنوان یک بستر مهم دیده شده است.

رخشانی مهر با اشاره به این که تاکنون 44 مجتمع بزرگ آموزشی و حیات طیبه در کشور بهره برداری شده است؛ افزود: به سمت ساخت و توسعه مدارس بزرگ مقیاس حرکت می کنیم تا با توجه به امکانات گسترده، نقش تعاملی و تربیتی مدارس را مطابق با اهداف سند تحول دنبال کنیم و خروجی این رویکرد جدید آثار و طرح های فاخری است که ساحت های چندگانه تربیتی و از جمله ساحت زیستی و بدنی را نیز محقق می کند.

وی در پایان تأکید کرد: عمده پروژه های نیمه تمام مازندران، پروژه های استانی هستند که منابع آن باید از محل اعتبارات استان و شهرستان تأمین شود و در صورت لزوم نیز تاحد اممکان از اعتبارات ملی برای به تکمیل آنها کمک می‌گیریم.

شایان ذکر است؛ دارالقرآن محمودآباد، هنرستان شهید کلانتری محمودآباد، سالن ورزشی روستای اهلم، مدرسه شهید شیرویه سرخرود، مدرسه مرحوم رحمتی رستمرود نور، سالن ورزشی شیخ فضل الله نوری نور، مدرسه شهید یوسف دیوسالار روستای تاشکوه نور، مدرسه شهدای روستای سلیاکتی نور، مدرسه شهید طالقانی سیدکلا چمستان، مدرسه استثنائی شکوفه نو آباد چمستان و مدرسه شریعتی آهو دشت چمستان، از جمله فضاها و پروژه‌هایی  بودکه مورد بازدید قرار گرفت،

 

نظر شما