دکتر ابتکار :

رویداد کمند، الگویی موفق برای کارآفرینی دختران است

۱۴۰۰/۰۴/۰۲ - ۱۲:۲۳:۵۲
کد خبر: ۱۱۹۷۲۲۱
رویداد کمند، الگویی موفق برای کارآفرینی دختران است
دکتر معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در آیین اختتامیه رویداد کمند در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: هدف از اجرای طرح کمند، تدوین الگوی موفق برای کارآفرینی دختران است که با استقبال دانشجویان مواجه شد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دراین آیین دکتر ابتکار که به صورت مجازی حضور یافته بود، با بیان اینکه رویداد کمند (کار، مهارت و نوآوری دختران دانشجو) در چندین دانشگاه کشور اجرا می شود، اظهار داشت: همیشه ورود دانشجویان به عرصه کار دغدغه ما بوده و در این زمینه با دشواری هایی مواجه بوده ایم، اما در دولت دوازدهم زمینه های این کار فراهم شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که نتایج این طرح برای دانشگاه های استان اردبیل پایدار بماند.

تجربه موفق وزارت علوم در توانمندسازی دانشجویان دختر

دکتر غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دراین آیین با بیان اینکه برای رسیدن جامعه به توسعه و پیشرفت باید تمام افراد جامعه مشارکت داشته باشند، گفت: وزارت علوم طی چند سال گذشته تجربه موفقی در توانمندسازی دانشجویان و به خصوص دختران داشته است.

دراین آیین دکتر غفاری که به صورت مجازی شرکت کرده بود، با بیان اینکه سهیم شدن در توسعه و رشد جامعه بدون داشتن مهارت و قابلیت امکان پذیر نیست، اظهار داشت: طرح کمند به دنبال آن است که قدرت و مهارت را در بین دانشجویان دختر ارتقا دهد، زیرا توانایی، بستری برای مشارکت بیشتر است.

وی افزود: دانشجویان باید در کنار مهارت تخصصی رشته تحصیلی خود، توانایی کار تیمی، توانایی گفتگو و توانایی تعامل را در خود تقویت کنند.

راه‌اندازی مرکز نوآوری دانشگاه محقق اردبیلی

دکتر عزیز حبیبی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه اشتغال پذیری دانشجویان برای آینده آنها خوب است و باید در این زمینه بیش از پیش تلاش کرد، گفت: وزارت علوم طی سال های اخیر با همکاری نهادهای مختلف در حوزه مهارت آموزی و کارآفرینی دانشجویان اقدامات قابل تقدیری انجام داده است.

وی افزود: با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری، مرکز نوآوری دانشگاه محقق اردبیلی را راه اندازی کرده ایم و امیدواریم در زمینه ارائه خدمات و سوق دادن دانشجویان به سمت شرکت های دانش بنیان ثمربخش باشد.

دکترعباس فنی اصل معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی هم در این آیین گفت: رویداد کمند ویژه دختران دانشجو است که با همکاری معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، صندوق کارآفرینی امید و معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزار می شود.

وی افزود: از بین ایده های دریافتی در این رویداد، ۱۰ ایده منتخب و ۶ ایده به عنوان ایده برگزیده انتخاب شدند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه کارگاه هایی با حضور ۹۰ نفر از دختران دانشجو در این رویداد برگزار شد، تصریح کرد: این رویداد باید گام اولی برای دختران دانشجو باشد و دانشگاه ها باید برنامه های مفصلی در این زمینه اجرا کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز