با حضور وزیر آموزش و پرورش:

«آئین انعقاد تفاهم نامه مشارکت در احداث ۱۴۲ باب مدرسه» با خیّر مدرسه ساز خراسانی

۱۴۰۰/۰۴/۰۵ - ۱۴:۰۱:۵۴
کد خبر: ۱۱۹۸۴۵۳
«آئین انعقاد تفاهم نامه مشارکت در احداث ۱۴۲ باب مدرسه» با خیّر مدرسه ساز خراسانی
با حضور وزیر آموزش و پرورش آئین انعقاد تفاهم نامه مشارکت در احداث ۱۴۲ باب مدرسه بین وزارت آموزش و پرورش، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و عبدالرضا وکیلی، خیّر مدرسه ساز خراسانی، برگزار و به امضا رسید.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، آئین انعقاد تفاهم نامه مشارکت در احداث ۱۴۲باب مدرسه بین وزارت آموزش و پرورش، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و خیر مدرسه ساز، عبدالرضا وکیلی، خیّر خراسانی، در ساختمان شهید رجایی برگزار و به امضای محسن حاجی میرزایی؛ وزیر آموزش و پرورش، مهراله رخشانی مهر؛ رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس  و عبدالرضا وکیلی؛ خیّر مدرسه ساز خراسانی، رسید.

بر این اساس؛ مشارکت  در احداث ۱۴۲باب مدرسه با ۶۷۶کلاس در استان خراسان رضوی، شهرستان نیشابور، واقع در مناطق زبرخان، فیروزه، میا ن جلگه و سر ولایت، موضوع  تفاهم نامه بین آموزش و پرورش، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و خیر مدرسه ساز عبدالرضا وکیلی بود.

بر اساس این تفاهم نامه؛  تامین اعتبار مشارکت ۵۰درصدی برای احداث ۱۴۲باب مدرسه بر اساس اولویت اعلامی از سوی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، با توجه به موضوع تفاهم نامه، اجرای پروژه ها با هماهنگی و بر اساس نقشه ها و ضوابط اجرایی اداره کل نوسازی،توسعه و تجهیزمدارس استان خراسان رضوی، تکمیل و تحویل پروژه ها در مدت چهار سال و تأمین اعتبار، به میزان ۳۰۰۰میلیارد ریال از تعهدات عبدالرضا وکیلی در این تفاهم نامه است.

همچنین؛ تأمین زمین مورد نیاز، پیگیری أخذ انشعابات، مجوز ها، پروانه بر و کف شهرداری، نامگذاری مدارس با نظر خیّر و عدم تغییر نام و کاربری، از تعهدات آمورش و پرورش، در این تفاهم نامه است.

شایان ذکر است؛ نظارت بر روند اجرایی پروژه های احداثی، تهیه تفاهم نامه به تفکیک هر پروژه با خیّر، تأمین اعتبارات دولتی معادل اعتبارات تعیین شده از سوی خیّر و تأمین تجهیزات مورد نیاز پروژه ها،  از تعهدات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در این تفاهم نامه است.  

 در این آئین، مهراله رخشانی مهر، رئیس سازمان، نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، با اشاره به تلاش های صورت گرفته در سال های اخیر،  از رفع مشکلات ناشی از سیستم گرمایشی در خراسان رضوی خبر داد و اظهار کرد: در سفر اخیر به خراسان رضوی،  بر خلاف سفرهای قبلی، خبری از دغدغه های همیشگی مردم در خصوص کمبود فضای آموزشی و تجهیزات نبود.

وی افزود: در سه سال اخیر ۴۸باب مدرسه در استان خراسان رضوی احداث و به بهره برداری رسیده است.

رخشانی مهر، از استقبال خیّرین برای مدرسه سازی در خراسان رضوی خبر داد و  تصریح کرد: خوشبختانه علیرغم اختلال هایی که بیماری کرونا در جامعه ایجاد کرد، مشارکت خیّران، همچنان ادامه دارد و این روند کاهش نیافته است.

وی ادامه داد: حضور خیّرین باعث شده تا در معماری مدارس تغییری اساسی رخ بدهد و  حتی معماری مدارس دولتی ساز متأثر از معماری مدارس خیرساز است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان نیز در این آئین، گزارشی از وضعیت ساخت و سازها در این استان ارائه کرد.

 

نظر شما