دکتر ابتکار :

توجه به مهارت‌آموزی در مدارس و دانشگاه‌ها از رویکردهای مهم دولت دوازدهم است

۱۴۰۰/۰۴/۱۶ - ۱۲:۱۴:۵۸
کد خبر: ۱۲۰۳۴۵۳
توجه به مهارت‌آموزی در مدارس و دانشگاه‌ها از رویکردهای مهم دولت دوازدهم است
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: یکی از رویکردهای مهم دولت دوازدهم توجه به مهارت‌آموزی در مدارس و دانشگاه‌ها است که امروزه به عنوان موضوعی مهم در دنیا دنبال می‌شود

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر معصومه ابتکار در آیین گشایش سومین نمایشگاه ملی مد، لباس و صنایع‌دستی که به صورت مجازی به میزیانی این دانشگاه برگزار شد، بیان کرد: مهارت‌های زندگی از جمله مهارت‌هایی است که در قالب یک دوره آموزش مربی از سال ۱۳۹۷ تولید شده و به زودی به صورت مجازی در شبکه‌ی شاد ارائه می‌شود و می‌تواند برای دانشگاه‌ها هم مورداستفاده قرار گیرد.

 

وی افزود: طرح «سفیران فرهنگی»، طرح «کمند» و برگزاری نمایشگاه‌های «ملی مد و لباس و صنایع‌دستی» از دیگر برنامه‌هایی است که برگزاری آن‌ها با هدف مهارت‌آموزی برای دانشجویان دنبال شده است و نتایج بسیار مثبتی نیز داشته است.

 

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، ادامه داد: اولین دوره‌ی نمایشگاه مد و لباس و صنایع‌دستی سال ۱۳۹۷ برای نخستین بار در دانشگاه الزهرا (س) به صورت حضوری برگزار شد که در این نمایشگاه آثار باارزش، متنوع و جذابی ارائه شده بود؛ برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها می‌تواند در زمینه‌ی الگوسازی مدل و لباس مفید باشد و به زندگی اجتماعی دانشجویان کمک کند.

 

وی بر این مسئله تأکید کرد که در حوزه‌ی پوشش، هویت ملی بسیاری مهم است و اینکه بتوانیم هویت ملی را در قالب لباس‌های سنتی و اجتماعی نشان دهیم.

 

ابتکار با اشاره به ارسال ۵۰۰ اثر از دانشجویان دختر به سومین نمایشگاه مد، لباس و صنایع‌دستی، گفت: از این تعداد ۲۴۲ اثر به نمایشگاه راه یافته است که امیدواریم بتوانیم از طریق صندوق تسهیل گری امید تسهیلاتی در اختیارات این دانشجویان قرار دهیم تا قدم نخست را برای کسب‌وکار خود بردارند.

 

معاون امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری، بیان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی یکی از نقاط مثبت در این نمایشگاه است که توانسته کمک بسیاری به مهارت‌آموزی دانشجویان داشته باشد؛ همچنین برگزاری نمایشگاه در فضای مجازی نیز زمینه‌های بروز خلاقیت و هنر دانشجویان را در شرایط همه‌گیری بیماری کرونا فراهم کرد.

 

ابتکار، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم این نمایشگاه را در ابعاد مختلف توسعه دهیم و در سال‌های آینده از فناوری‌های نوین در برگزاری آن بهره ببریم؛ همچنین در کنار برگزاری این نمایشگاه زمینه‌ی بازاریابی در فضای مجازی را نیز برای ارائه تولیدات دانشجویان دختر فراهم کنیم.

 

در ادامه محمدهادی عسکری مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بیان کرد: دانشگاه‌ها باید به حل مشایی پیرامونی خود کمک کنند؛ ایده دانشگاه اجتماعی از زمان استقرار دولت یازدهم شکل گرفت و وزارت علوم توانست ارتباط خوبی بین دانشگاه‌ها و جامعه ایجاد کند.

 

وی تاکید کرد: نیمی از افراد جامعه را بانوان دانا و توانایی تشکیل داده اند که نقش های مختلفی را در جامعه ایفا می کنند و نیاز است زمینه های فعالیت هرچه بیشتر این بخش از جامعه به خوبی فراهم شود.

 

محمد مهدی عسکری مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر ضرورت مشارکت بانوان در سرنوشت خود، تأکید کرد: از عمده دستاوردهای دولت برگزاری نمایشگاه‌هایی است که می‌تواند به شکل دائمی برای توسعه‌ی کسب‌وکار دختران دانشجو برگزار شود تا بخشی از دغدغه‌های والدین برای اشتغال فرزندانشان برطرف گردد.

 

وی، خاطرنشان کرد: بخش دولتی توانایی جذب تمامی فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها را ندارد و موظفیم به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که در زمینه‌ی توانمندسازی دانشجویان حرکت کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز