محمد هادی عسکری:

تئاتر دانشگاهی محلی برای اخلاقی فکر کردن و اخلاقی عمل کردن است

۱۴۰۰/۰۴/۲۰ - ۱۳:۰۲:۳۹
کد خبر: ۱۲۰۵۱۲۶
تئاتر دانشگاهی محلی برای اخلاقی فکر کردن و اخلاقی عمل کردن است
مدیرکل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم با تاکید بر اینکه باید از جریان‌سازی تئاتر دانشگاهی صیانت کرد، گفت: امیدوارم همه ما به عنوان صاحبان اصلی جشنواره تئاتر دانشگاهی کمک کنیم چراغ این جشنواره پرفروغ‌تر باشد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، محمد هادی عسکری در آیین اختتامیه بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی که عصر ۱۹ تیرماه در سالن سمندریان برگزار شد، برگزاری این جشنواره بعد از وقفه یکساله را برگ زرینی در تاریخ دانشگاهی کشور عنوان کرد و گفت: برگزیدگان تئاتر دانشگاهی در سطح حرفه‌ای سینما و تئاتر نقطه عطف می‌شوند و جریان‌سازی می‌کنند.

وی ضمن تاکید بر اینکه باید از جریان‌سازی تئاتر دانشگاهی صیانت کرد، گفت: امیدوارم همه ما به عنوان صاحبان اصلی جشنواره تئاتر دانشگاهی کمک کنیم چراغ این جشنواره پرفروغ‌تر باشد.

وی ادامه داد: امروز شاهد آن هستیم که چراغ تئاتر دانشگاهی روشن مانده و وظیفه خود می‌دانم از همه مدیرانی که امکان اجرا در سالن‌های مختلف را فراهم کردند، تشکر کنم. از رئیس مجموعه تئاتر مولوی که فضایی را فراهم کرد که بخش تئاتر مناطق با وقفه رو به رو نشود، تشکر می‌کنم. از هیات داوران و آقای نوید محمدزاده و هادی حجازی‌فر عزیز که در این جشنواره ما را همراهی کردند و با کمک خود شعور بالای انسانی خود را به نمایش گذاشتند و در واقع دین خود را به تئاتر دانشگاهی ادا کردند، قدردانی می‌کنم.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم نقطه افتراق و وجه تمایز تئاتر دانشگاهی از غیر خودش را ارتقای شخصیت در تئاتر دانشگاهی دانست و گفت: در تئاتر دانشگاهی در واقع نوعی توسعه کیفی رخ می‌دهد و دانشجو در آن می آموزد که نسبت به اخلاقیات و ارزشهای مردم بی‌تفاوت نباشد.

وی با بیان اینکه تئاتر دانشگاهی محلی برای اخلاقی فکر کردن و اخلاقی عمل کردن است، افزود: در واقع تئاتر دانشگاهی به زیبایی‌شناسی اهمیت می‌دهد و دانشجو به واسطه آن فعالانه در آموزش اخلاقی جامعه مشارکت می‌کند و به دنبال حل مشکلات جامعه است.

عسکری در پایان اظهار امیدواری کرد که این تجربه ارزشمند به ما کمک کند تا دبیرخانه جشنواره بعدی را شکل دهیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز