خدایی:

سوالات ریاضی خارج از کتاب در کنکور ۱۴۰۰ حذف می‌شود

۱۴۰۰/۰۴/۲۱ - ۱۳:۳۸:۴۷
کد خبر: ۱۲۰۵۶۹۶
سوالات ریاضی خارج از کتاب در کنکور ۱۴۰۰ حذف می‌شود
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: اگر مشخص شود که برخی سوالات ریاضی واقعا خارج از کتاب بوده است، نتیجه را به نفع داوطلبان آزمون سوق می‌دهیم و سوالات خارج از کتاب، حذف خواهد شد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در آزمون سراسری امسال ۷۱ عنوان درسی مورد امتحان قرار گرفت با حدود ۱۵۰۰ سوال، که با احتساب سوالات خارج از کشور، این عدد به سه هزار می‌رسد.

وی گفت: مطالب همکاران آموزش و پرورشی حاکی است که در مبحث درس ریاضی تعدادی از سوالات خارج از کتب درسی بوده است.

خدایی ادامه داد: برآورد ما این است که کنکور ما به غیر از درس ریاضی نسبت به سال قبل ۱۵ درصد ساده‌تر شده است و از آنجا که اهداف آموزشی ما نسبت به آموزش و پرورش متفاوت است آموزش عمومی با آموزش عالی کشور هم فرق می‌کند از همین رو هدف از آزمون ما ایجاد رقابت است.

خدایی تصریح کرد: در مبحث ریاضی سوالات ما ترکیبی و مفهومی بوده است، ما منتظر هستیم تا بگویند کدام سوال خارج از کتاب بود تا ما آن را به طراحان سوال ارجاع دهیم و پس از بررسی‌ها اگر مشخص شود که سوالات واقعا خارج از کتاب بوده و ادعای همکاران آموزش و پرورش صحیح است نتیجه را به نفع داوطلبان آزمون سوق می‌دهیم و سوالات خارج از کتاب، حذف خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: داوطلبان آزمون نگران بخش ریاضی نباشند، زیرا امسال با نمره کمتر نسبت به سال قبل از تراز بیشتری برخوردار خواهند شد و سازمان سنجش به نفع داوطلبان تصمیم خواهد گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز