مهراله رخشانی مهر:

طی چهار سال گذشته، «۶ هزار میلیارد تومان»، در پروژه های مشارکتی آموزشی هزینه شده است

۱۴۰۰/۰۴/۲۶ - ۱۳:۱۳:۴۷
کد خبر: ۱۲۰۷۹۲۶
طی چهار سال گذشته، «۶ هزار میلیارد تومان»، در پروژه های مشارکتی آموزشی هزینه شده است
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ضمن بازدید از پروژه های در حال ساخت شهرستان سرخس، گفت: در طول چهار سال اخیر اعتباری بالغ بر شش هزار میلیارد تومان در پروژه های مدرسه سازی مشارکت با خیرین هزینه شده است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، مهراله رخشانی مهر، در بازدید از پروژه های آموزشی در حال ساخت شرکت نفت و گاز شمال شرق در شهرستان سرخس، گفت: شرکت نفت مسئولیت های اجتماعی متفاوتی دارد و جای تقدیر دارد که بخشی از اعتبارات این حوزه را به سمت مدرسه سازی، هدایت کرده اند.

وی گفت: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور آماده است، هر اقدامی را در راستای بهره برداری هر چه سریعتر از این پروژه ها که از منظر معماری نیز پروژه های فاخری هستند، انجام دهد.

وی با اشاره به کاهش میانگین اجرای پروژه های مدرسه سازی از 9 سال به 3 سال، گفت: سهم اعتبارات سازمان نوسازی مدارس در سال 1396، یک و شش دهم درصد بودجه عمرانی کشور بود که در سال 1400 به بیش از 7 درصد رسیده است. 

رخشانی مهر تصریح کرد: در سال 1395 سهم دولت در تکمیل پروژه های مدرسه سازی مشارکتی 170 میلیارد تومان بود که از آن اعتبار هم، فقط 15 درصد تخصیص یافت. در سال 1398 این عدد را به 870 میلیارد تومان رساندیم و در سال 1399 این ردیف به 2 هزار و 350 میلیارد تومان رسید و تخصیص کامل را گرفتیم و برای سال 1400، همین ردیف تکرار شد و در سه ماه اول سال آن را به صورت کامل دریافت کردیم.

رخشانی مهر دیوارکشی و محوطه سازی مدارس را از مسائل مزمن در آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: به دنبال جذب اعتبار خوب در این زمینه هستیم.

قاضی زاده هاشمی؛ نماینده مردم سرخس، فریمان، رضویه و احمدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: طی پنج سال گذشته 118 میلیارد تومان از وزارت نفت در قالب پیوست اجتماعی اعتبار گرفتیم و تا امروز بالغ بر 73 میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز