با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان؛

دوره آموزشی تعاملات فرهنگی با دانش آموزان تبعه خارجی برگزار شد

۱۳۹۵/۰۳/۱۱ - ۱۶:۳۵:۲۴
کد خبر: ۴۱۱۷۶۴
دوره آموزشی تعاملات فرهنگی با دانش آموزان تبعه خارجی برگزار شد
دوره آموزشی تعاملات فرهنگی با دانش آموزان تبعه خارجی ویژه معلمان مدارس پذیرنده دانش آموزان اتباع خارجی استان کرمان با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد محسن بیگی در مراسم افتتاحیه این دوره آموزشی، آشنایی همکاران با تغییرات فرهنگی کشورهای منطقه، تعامل بین دانش آموزان ایرانی و تبعه خارجی، بررسی مشکلات خاص این دانش آموزان در امور درسی، عاطفی، فرهنگی و خانوادگی را از مهمترین اهداف این دوره آموزشی برشمرد.

وی با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ اسلامی - ایرانی در بین دانش آموزان از مهمترین رسالت های آموزش و پرورش است اظهار کرد: تعامل فرهنگی با دانش آموزان اتباع خارجی و آموزش مسائل اساسی دینی و فرهنگی کشور نقش موثری در گسترش فرهنگ ایرانی - اسلامی در جهان دارد.

محسن بیگی  از انقلاب و حاکمیت جمهوری اسلامی  به عنوان مهمترین حادثه قرن اخیر در کشور ایران نام برد و اظهار کرد: نقش انقلاب اسلامی ایران در ایجاد  وحدت اسلامی، آگاهی بخشی و تبلیغ  مکتب تشیع در جهان انکار ناپذیر است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از جهالت و نادانی به عنوان بزرگترین فقر جوامع بشری نام برد و خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در همین راستا بر تحصیل همه جانبه دانش آموزان اتباع خارجی حتی پناهده گان غیر قانونی تاکید کرده است.

محمد محسن بیگی به تحصیل بیش از 23 هزار دانش آموز تبعه خارجی در مدارس استان اشاره کرد و افزود: پیش بینی می شود بیش از 40 هزار دانش آموز تبعه خارجی در سال تحصیلی آینده  در مدارس استان ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه امکانات تحصیلی برای تحصیل دانش آموزان تبعه خارجی با شرایط یکسان با دانش آموزان ایرانی در استان فراهم شده است، گفت: آموزش به دانش آموزان تبعه خارجی، زمینه ساز کاهش آسیب های اجتماعی و توسعه روز افزون جهانی اخلاق مدار و عاری از خشونت است.

بر پایه این گزارش؛ دوره آموزشی تعاملات فرهنگی با دانش آموزان تبعه خارجی ویژه بیش از 250 معلم مدارس پذیرنده دانش آموزان اتباع خارجی استان  با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان برگزار شد.

شایان ذکر است؛ دانش آموزان تبعه خارجی در استان کرمان در شهرستان های زرند، سیرجان، بردسیر، کرمان و رفسنجان تحصیل می کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز