ستاد اقتصاد مقاومتی پارک علم و فناوری گیلان آغاز به کار کرد

۱۳۹۵/۰۳/۲۶ - ۱۳:۵۴:۴۵
کد خبر: ۴۱۵۸۷۳
ستاد اقتصاد مقاومتی پارک علم و فناوری گیلان آغاز به کار کرد
اولین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی پارک علم و فناوری گیلان با هدف اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری و پیگیری سیاست دولت تدبیر و امید برای ایجاد رونق اقتصادی، تقویت تولید داخلی و ایجاد اشتغال با رویکرد اقتصاد مقاومتی برگزار شد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا ،در این نشست ابتدا دکترمجید متقی طلب رئیس پارک علم و فناوری گیلان برای آشنایی اعضا ستاد ، توضیحاتی درخصوص تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رئیس جمهور ارائه کرد و ستاد اقتصاد مقاومتی را در وزارت علوم به ریاست معاون پژوهش و فناوری معرفی کرد.

وی همچنین به تعیین 5 عنوان برنامه کلان در حوزه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: گفتمان سازی در اقتصاد مقاومتی ، تبدیل دانشگاه ها به دانشگاه کارآفرین ، ارتقای دانشگاه ها به تراز بین‌المللی ، افزایش راندمان منابع مالی در آموزش عالی وحرکت به سمت آموزش های مهارتی  از جمله برنامه های کلان وزارت علوم است که این ستاد با همکاری و هوشیاری می بایستی در انجام و رسیدن به اهداف آن تلاش کنند.

در ادامه نشست مهندس بلالایی، معاون فناوری پارک علم و فناوری گیلان، از تشکیل 12 کارگروه اقتصاد مقاومتی در کشور و 9 کارگروه در استان گیلان و همچنین عضویت پارک در کارگروه اقتصاد دانش بنیان خبر داد.

سپس مهندس تکریمی معاون پشتیبانی پارک علم و فناوری گیلان نیز پیشنهاد کرد که با همکاری با شرکت‌های فناور مستقر در پارک، فعالیت هایی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی صورت پذیرد و نیز توانمندی های شرکت های مستقر از طریق رسانه به مراجع ذیربط معرفی شوند.

در ادامه این نشست با بررسی برنامه‌های وزارتخانه‌ها، راه کارهایی برای همکاری دوجانبه  با برخی وزارتخانه‌ها از جمله، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مانند تولید محتوای الکترونیک و وزارت جهاد کشاورزی نظیر کاهش ضایعات از طریق فرآوری محصولات کشاورزی و همچنین وزارت دارایی مانند تقویت نقش بازار سرمایه در بنگاه های اقتصادی، تبیین شد.

از جمله مصوبات این نشست می توان به تدوین و انتشار توانمندی های پارک علم و فناوری گیلان در حوزه های مختلف برای ارائه به دستگاه ها و مراجع استانی اشاره کرد.

همچنین شناسایی کشورهایی که قابلیت همکاری با پارک را دارند نظیر تاجیکستان و آذربایجان و تدوین برنامه های عملی متناسب و همچنین بررسی و ارائه پیشنهادات راهبردی برای استقرار واحدهای تحقیق و توسعه کارخانه ها در پارک و انجام  فعالیت های تحقیق و توسعه به صورت مشترک فیمابین واحدهای صنعتی وشرکت های فناور مستقر در پارک علم و فناوری گیلان،از دیگر مصوبات این نشست بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز