رئیس سازمان مدارس غیردولتی ،توسعه مشارکت های مردمی:

آموزش زبان خارجی در مراکز پیش‌دبستانی ممنوع است

۱۳۹۵/۰۳/۲۴ - ۰۹:۳۶:۴۵
کد خبر: ۴۱۶۵۶۷
آموزش زبان خارجی در مراکز پیش‌دبستانی ممنوع است
رئیس سازمان مدارس غیردولتی ، توسعه مشارکت های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش زبان‌های خارجی از سنین کم و از پیش دبستانی مورد موافقت آموزش و پرورش نبوده و ممنوع است گفت: با چندین دبستان و مرکز پیش دبستانی که اقدام به آموزش زبان‌های خارجی کرده‌اند برخورد کرده‌ایم

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا به نقل از ایسنا، مرضیه گرد درباره چگونگی مشارکت در تنوع‌بخشی به آموزش زبان‌های خارجی با توجه به تاکید مقام معظم رهبری اظهارکرد: ما آماده هستیم تا درآموزشگاه‌های زبان تحت پوشش آموزش و پرورش همچون کانون زبان، زبان‌های دیگری چون فرانسه، عربی، ایتالیایی و آلمانی را ارائه کنیم.

 

رئیس سازمان مدارس غیردولتی ، توسعه مشارکت های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد : در مدارس غیردولتی نیز در صورت تصویب شورای عالی آموزش و پرورش و استقبال از این موضوع، می‌توانیم آموزش زبان‌های خارجی را علاوه بر زبان انگلیسی داشته باشیم و در این خصوص قبلا هم اعلام آمادگی کرده‌ایم.

 

وی در خصوص آموزش زبان‌های خارجی در مراکز پیش دبستانی خاطرنشان کرد : در حال حاضر تعدادی از مراکز پیش دبستانی و دبستان‌ها اقدام به آموزش زبان‌های خارجی می‌کنند که سعی کردیم با آنها برخورد کنیم زیرا این کار ممنوع است . شروع آموزش زبان‌های خارجی از دوره پیش دبستانی مورد موافقت آموزش و پرورش قرار ندارد و باید سطوح بالای سیاست‌گذاری در این باره تصمیم گیری کنند.

 

گرد با بیان اینکه حدود یک میلیون و 300 هزار دانش آموز در 12 هزار مدرسه غیردولتی مشغول به تحصیل هستند افزود : شمار دانش آموزان مدارس غیردولتی با لحاظ آمار پیش دبستانی‌ها به دومیلیون نفر می‌رسد در فصل ثبت نام مدارس، نظارت همه جانبه بر مدارس به منظور جلوگیری از بروز هرگونه تخلف در دریافت شهریه مصوب داریم.

 

وی بیان کرد : مکانیسم نظارتی را تقویت‌ کرده‌ایم و به خصوص در مناطق یک تا 6 تهران که تخلفات و آسیب‌های بیشتری را در آن شاهد بودیم ستاد نظارت بر ثبت‌نام تشکیل دادیم و با مدارس متخلف بدون کوچکترین اغماضی برخورد می‌شود. لازم است والدین توجه داشته باشند که فعالیت‌های فوق‌برنامه و شهریه ثابت در قالب یک شهریه مصوب به مدارس ابلاغ شده است و  مدارس حق دریافت وجه اضافی از اولیا را ندارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز