بازدید مدیر کل دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان از امکانات مرکز آموزشی زبان فارسی به غیر فارسی زبانان دانشگاه مازندران

۱۳۹۵/۰۴/۰۸ - ۱۳:۵۴:۰۹
کد خبر: ۴۲۳۹۱۸
بازدید مدیر کل دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان از امکانات مرکز آموزشی زبان فارسی به غیر فارسی زبانان دانشگاه مازندران
مدیر کل دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان از امکانات دانشگاه مازندران جهت اعطای مجوز مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان به این دانشگاه بازدید کرد.

  به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا ، دکتر صمد حاج جباری، مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان از امکانات موجود در دانشگاه مازندران جهت اعطای مجوز ایجاد مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان بازدید کرد.

دکتر حاج جباری در جلسه ای که متعاقب بازدیدها با رئیس دانشگاه  مازندران داشت خاطرنشان کرد: دانشگاه مازندران از معدود دانشگاه های کشور است که در چارچوب جدید وزارت علوم، مجوز تاسیس مرکز آموزش زبان فارسی برای غیرفارسی زبانان را کسب خواهد کرد.

 وی گفت: آموزش زبان فارسی به دانشجویان بورسیه محدود نشده و اخذ چنین مجوزی این امکان را برای دانشگاه فراهم می آورد تا اقدام به جذب دانشجویان غیر بورسیه آزاد کند.

دکتر حاج جباری همچنین اظهار داشت: بحث بین الملی سازی آموزش عالی در دستور کار وزارت علوم قرار دارد و با جدیت دنبال می شود و توسعه و ترویج زبان فارسی برای غیرفارسی زبانان هم با توجه به اهداف کلان در دستور کار قرار دارد.  

مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان با اشاره به اهمیت وب سایت دانشگاه ها در جذب دانشجویان خارجی گفت: وب سایت دانشگاه بهترین وسیله جهت معرفی دانشگاه می باشد و ضرورت دارد به زبان های مختلف ترجمه و ارائه شود.

دکتر حاج جباری در پایان اظهار امیدواری کرد به زودی رشته آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان در دانشگاه مازندران راه اندازی شود.

دکتر سیدخلاق میرنیا رئیس دانشگاه مازندران نیز در این نشست، ضمن اشاره به ویژگی های منحصر به فرد جغرافیایی و منطقه ای دانشگاه مازندران ابراز امیدواری کرد: دانشگاه مازندران بتواند تبدیل به یکی از مقاصد اصلی دانشجویان غیر ایرانی در کشور شود.

 وی با بیان گوشه ای از اقدامات موثر مدیریت دانشگاه برای گسترش و بهبود فعالیت های بین المللی، تصریح کرد: هم اکنون اقدامات جدی جهت جذب دانشجویان غیر ایرانی غیر بورسیه صورت گرفته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز