طراحی و ساخت چاپگر سه بعدی با ساختار دلتا توسط دانشجوی موسسه آموزش عالی نبی اکرم(ص) تبریز

۱۳۹۵/۰۴/۱۹ - ۱۱:۱۱:۴۲
کد خبر: ۴۲۸۳۷۹
طراحی و ساخت چاپگر سه بعدی با ساختار دلتا توسط دانشجوی موسسه آموزش عالی نبی اکرم(ص) تبریز
دستگاه چاپگر سه بعدی با ساختار دلتا برای اولین بار در کشور، توسط دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مکاترونیک موسسه آموزش عالی نبی اکرم(ص)تبریز طراحی و ساخته شد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، ساسان هاشم زاده در قالب ارائه پایان نامه خود،  از طراحی و ساخت این دستگاه که مزیت های متفاوتی را دارد سخن گفت.

به گفته وی نمونه های این دستگاه که در کشور مورد استفاده قرار میگیرد وارداتی بوده و دارای محدودیتهایی می باشند.چاپگر سه بعدی ساخته شده بر اساس ربات سه بعدی دلتا طراحی شده و یکی از مزیت های آن طراحی بر اساس فضای کاری دلخواه می باشد یعنی طراحی آن برای هر ابعاد قطعه کار و فضای کاری مورد درخواست قابلیت انعطاف می باشد.

همه مراحل طراحی،ساخت و کنترل این دستگاه به صورت بومی بوده و از مزیتهای دیگر این دستگاه سرعت و دقت آن می باشد که نسبت به نمونه های خارجی دستگاه بیشتر می باشد. دقت این دستگاه 100 میکرون بوده و از روش FDM  برای ساخت استفاده شده است. هزینه تمام شده این دستگاه یک چهارم نمونه خارجی می باشد.

با پیشرفتهای امروز صنعت در دنیا، پرینترهای سه بعدی رفته رفته کاربردهای فروانی از جمله صنایع قالب سازی، صنایع نظامی، ساخت طرح های معماری، پزشکی و ... دارند.

موسسه آموزش عالی نبی اکرم (ص) تبریز از بزرگترین موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی کشور بوده و در رتبه بندی موسسات آموزش عالی کشور که توسط وزارت علوم صورت گرفته ، سطح اول رتبه بندی در کشور را کسب نموده است و هم اینک با داشتن 41 رشته/ مقطع و بیش از 2800 دانشجو،  به فعالیت آموزشی خود ادامه میدهد.

 

نظر شما
نظرات
عادله کریم زاده
|
-
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
0
0
تبریک میگم واقعا باعث افتخارن با آرزوی موفقیت و سرزندگی برای شما مهندس عزیز
سیما مختاری
|
-
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
0
0
با عرض تبریک و تهنیت به جامعه ی مکاترونیک و آرزوی موفقیت روز افزون اقای مهندس هاشم زاده .
عرفان
|
-
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
0
0
امیدوارم اینگونه نخبه های جوان مورد توجه مسئولان قرار بگیرند تا این سرمایه های ملی در راه پیشرفت بیشتری قدم بردارند
رحیم هاشم اده
|
-
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
0
0
زحمات شبانه روزی ات را ارج می نهم .خوشحالم .امیدوارم با یاری خداوند وعنایت مسولان افتخارات بیشتری برای کشور عزیزمان کسب.کنی.انشاالله.