معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خبرداد:

ابلاغ دستور العمل حجاب و عفاف در مود پوشش دانش آموزان در مدارس

۱۳۹۵/۰۴/۱۹ - ۱۲:۳۹:۵۶
کد خبر: ۴۲۸۴۸۹
ابلاغ دستور العمل حجاب و عفاف در مود پوشش دانش آموزان در مدارس
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از ابلاغ دستور العمل حجاب و عفاف در مود پوشش دانش آموزان در مدارس خبرداد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، حمیدرضا کفاش اظهارکرد: دستور العمل حجاب و عفاف در مود پوشش دانش آموزان در مدارس به همه استان ها ، مناطق و مدارس ابلاغ شده است که نوع پوشش دانش آموزان دختر و پسر را مشخص می کند.

 

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: هیچ تاکیدی بر روی رنگ و جنس لباس دانش آموزان در این دستور العمل نیامده است و این موضوع در اختیار استان ها و مناطق است که برای هر کدام از مدارس خود چه رنگ و یا مدلی را در نظر بگیرند .

 

وی خاطرنشان کرد: همه مدارس به سوی هماهنگ سازی پیش می روند و البته در این فرآیند هماهنگ سازی پوشش دانش آموزان سعی شده که مراعات وضعیت مالی اولیاء شده باشد.

 

کفاش ادامه داد: هدایت دانش آموزان در پوشش باید به نوعی باشد که ما در مدارس به سوی لباس هماهنگ حرکت کنیم زیرا این هماهنگی آنها را از تبعیض،خودبینی، تفاخر و تکبر در مورد پوشش دور نگاه می دارد و همه دانش آموزان با یک پوشش وارد مدرسه شوند و علاوه بر آن باعث همدلی و اتحاد انها خواهد شد.

 

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش افزود: البته باید سادگی پوشش های مدارس علاوه بر آراستگی و رنگ های مناسب آنها مورد توجه مدیران مدارس برای انتخاب پوشش هماهنگ باشد

 

نظر شما