معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان:

اجرای متوازن سند تحول بنیادین، لازمه تحقق عدالت آموزشی است

۱۳۹۵/۰۴/۲۰ - ۱۳:۲۵:۴۸
کد خبر: ۴۲۹۰۹۶
اجرای متوازن سند تحول بنیادین، لازمه تحقق عدالت آموزشی است
معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: اجرای متوازن سند تحول بنیادین با تاکید بر ارتقاء کیفیت، لازمه تحقق عدالت آموزشی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حمید رضا دعاگویی در مراسم صبحگاه اداری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: اجرای متوازن سند تحول بنیادین با تاکید بر ارتقاء کیفیت از مهمترین سیاست ها و برنامه های اجرایی آموزش و پرورش در سال نود و پنج است.

وی افزود: شورای راهبری مدیریت تحول و ستاد اجرایی آن به منظور اجرای متوازن سند تحول بنیادین و کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی در اداره کل آموزش و پرورش استان تشکیل شده است.

دعاگویی به نقش تاثیر گذار نیروی انسانی در فعالیت های آموزش و پرورش اشاره کرد و بیان داشت: برنامه ریزی عملیاتی ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش استان در سال 1395 از دیماه سال قبل آغاز شده است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به وجود  670 کلاس قابل ادغام در استان، گفت: ادغام کلاس های هم پایه و هم جوار موجب افزایش بهره وری و صرفه جویی در آموزش و پرورش می شود.

حمید رضا دعاگویی همدلی، همفکری و وحدت رویه را لازمه ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش دانست و بر ساماندهی نیروی انسانی بر اساس نیازسنجی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه از سال 92 تا کنون بیش از چهار هزار نفر از فرهنگیان استان کرمان بازنشسته شده اند، خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش استان با برنامه ریزی اصولی و  ساماندهی بهینه نیروی انسانی علیرغم عدم جایگزینی نیرو، کمبود نیروی انسانی را مدیریت کرده و در بسیاری از زمینه ها صرفه جویی قابل توجهی صورت گرفته است.

دعاگویی گفت: با توجه به اینکه آموزش و پرورش بالاترین سهم را از منابع انسانی تحصیل کرده نسبت به سایر دستگاه های اجرایی دارد اذعان داشت: نقش موثر این دستگاه مهم فرهنگی در جلوگیری از بروز  فساد و آسیب های اجتماعی انکار ناپذیر است.

وی با اشاره به ارتباط مستقیم بیش از 60 درصد مردم با آموزش و پرورش افزود: معلمان می توانند خیلی از سرمایه های اجتماعی از دست رفته را بازسازی کنند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان  با بیان اینکه فساد در نظام آموزشی موجب بی اعتمادی مردم می شود تاکید کرد: سوء استفاده از موقعیت شغلی و امکانات دولتی که متعلق به همه ی مردم می باشد  در هر پست و مقامی قابل توجیه نیست.

حمید رضا دعاگویی از تجهیز تمامی ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان به فیبر نوری خبر داد و افزود: با توجه به  ایجاد زیر ساخت های لازم برای برگزاری آموزش های مجازی در دو سال اخیر مجوز برگزاری دوره های ضمن خدمت مجازی در استان صادر شده است.

وی گفت: دوره های آموزشی کتاب های تازه تالیف درسی و متناسب سازی نیروی انسانی با توجه به تغییرات ساختاری دوره های تحصیلی  به منظور بروز رسانی و توانمند سازی همکاران فرهنگی نیز برگزار خواهد شد.

دعاگویی از ارتقاء رتبه کشوری  آموزش و پرورش استان از «دوازدهم به چهارم» در خصوص برگزاری دوره های ضمن خدمت و دانش افزایی معلمان در دو سال اخیر نیز خبر داد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان خاطر نشان کرد: آموزش پرهزینه است و زمانی می تواند موثر واقع شود که بر اساس نیاز سنجی مناسب انجام شود.

 

نظر شما