سیزدهمین المپیاد دانشجویی با حضور ۶ هزار دانشجو برگزار می شود

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۱۰:۴۰:۳۹
کد خبر: ۴۲۹۹۱۰
سیزدهمین المپیاد دانشجویی با حضور ۶ هزار دانشجو برگزار می شود
دکترمحمد پورکیانی مدیرکل تربیت بدنی سازمان اموردانشجویان وزارت علوم از حضور 6 هزار دانشجو در سیزدهمین دوره المپیاد ورزشی دانشجویان سراسر کشور دردانشگاه فردوسی مشهد خبر داد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکترپورکیانی در این خصوص اظهار داشت :‌ دراین دوره از المپیاد که به میزبانی مشهد مقدس برگزارمی شود 2500 دانشجوی دختر و 3500 دانشجوی پسر شرکت می کنند.

وی افزود:‌ دراین رقابت ها 120 دانشگاه و مرکز آموزشی از سراسر کشور در هشت رشته دختران و 10 رشته پسران با هم رقابت می کنند و هزینه های برگزاری این رقابت ها از طریق ورودی تیم های ورزشی تامین خواهد شد، ضمن اینکه تمامی رقابت ها در سالن ها، فضاهای رو باز و استخرهای دانشگاه ها برگزارمی شود.

دکترپورکیانی گفت: دختران دانشجو در رشته های بسکتبال، فوتسال، والیبال، تنیس روی میز، بدمینتون، تکواندو، دوومیدانی و شنا با هم رقابت خواهند کرد و پسران علاوه بر رقابت دراین هشت رشته در دو رشته کشتی آزاد و فرنگی نیز با هم رقابت می کنند.

مدیرکل تربیت بدنی سازمان اموردانشجویان با اشاره به اینکه دانشگاه فردوسی مشهد میزبان سیزدهمین دوره المپیاد ورزشی دانشجویان سراسر کشوراست، گفت:‌ رقابت های دختران دانشجو از 27 تیر تا پنجم مرداد ماه سال جاری برگزار می شود و پسران دانشجو نیز 11 تا 20 مرداد ماه سال جاری به مصاف هم خواهند رفت.

وی درادامه افزود: افتتاحیه رقابت های دختران 28 تیرماه انجام خواهد شد و افتتاحیه بخش پسران نیز 12 مرداد ماه برگزارمی شود.

مدیرکل تربیت بدنی سازمان اموردانشجویان گفت:‌ انجمن های ورزشی مسئولیت فنی این رقابت ها را به عهده دارند و نفرات برتر این المپیاد به اردوهای انتخاب تیم های ملی دانشجویان در رشته های مختلف دعوت می شوند.

وی تصرح کرد: برای حضور ورزشکاران و تیم ها در المپیاد دانشجویی، نفرات برتر مسابقات درون دانشگاهی در رقابت های منطقه ای شرکت کردند و برترین های منطقه ای به المپیاد دعوت شده اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز