اولین دوره مسابقات جام ملی سرعت پهپاد هادر دانشگاه شهرکرد برگزار می‌شود

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۱۰:۲۴:۴۸
کد خبر: ۴۲۹۹۲۱
اولین دوره مسابقات جام ملی سرعت پهپاد هادر دانشگاه شهرکرد برگزار می‌شود
اولین و بزرگ ترین دوره مسابقات جام ملی سرعت پهپاد ها به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری در مرداد ماه امسال با حضور 38 تیم از سراسر کشور در دانشگاه شهرکرد برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، این مسابقات که برای اولین بار در کشور برگزار خواهد شد در نوع خود یکی از بزرگ ترین و محبوب ترین مسابقات تخصصی پهپادها است که با همت مسئولان استانی و کشوری از 19 مرداد امسال رسما با رقابت شرکت کنندگان آغاز خواهد شد و تا 22 مرداد ماه با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان خواهد داد.

بر پایه این گزارش، شرکت کنندگان با پهپادهای سریع خود با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت و در پایان به نفرات برتر جوایز ارزنده ای اهدا خواهد شد.

از نکات مهم این مسابقات می‌توان به اهدای جوایز به تیم های برتر از لحاظ فنی،طراحی، مهارتی و اخلاق اشاره کرد که این خود می‌تواند انگیزه ای مضاعف برای تیم های شرکت کننده باشد تا در فضایی علمی، فناورانه و صمیمی تا آخرین لحظه دست از تلاش خود برندارند.

این مسابقه که به همت انجمن علمی دانشجویی مکاترونیک و هوش مصنوعی دانشگاه شهرکرد برگزار می شود به مناسبت روز حمایت از صنایع کوچک، با همت و تلاش دستگاه های استانی و کشوری، نمایشگاهی در حوزه صنایع نوین فناور با محوریت تلفیق رباتیک و صنایع هوانوردی، همراه این مسابقات تدارک دیده شده تا این رویداد بتواند فرصتی برای ایجاد ارتباط میان پایگاه های علمی پژوهشی کشور و صنایع فناور و پیشرو در این حوزه باشد.

از جمله حامیان این رویداد می‌توان به وزارت علوم،تحقیقات و فناوری، ستاد توسعه فناوری هوانوردی ریاست جمهوری، سازمان صنعت معدن و تجارت استان، شرکت شهرک های صنعتی، انجمن رباتیک ایران ،معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صنایع دفاع و اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی مکاترونیک و رباتیک کشور اشاره کرد.

به تیم های شرکت کننده که بتوانند رتبه های اول تا چهارم اولین دوره مسابقات جام ملی سرعت پهپاد ها را کسب کنند مجموعا 120میلیون ریال جایزه نقدی و به تیم های شرکت کننده برتر در زمینه  فنی، طراحی،مهارت و اخلاق مجموعا جوایزی غیر نقدی به ارزش40میلیون ریال اهدا خواهد شد.

 

نظر شما