رئیس دانشگاه پیام نور خبر داد:

حضور دانشگاه پیام نور در عرصه بین الملل پررنگ تر می شود / فارغ التحصیلی نخبگان افغان در دانشگاه پیام نور

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۱۵:۲۰:۴۰
کد خبر: ۴۳۰۳۵۹
حضور دانشگاه پیام نور در عرصه بین الملل پررنگ تر می شود / فارغ التحصیلی نخبگان افغان در دانشگاه پیام نور
دکتر رستمی ابوسعیدی از پررنگ تر شدن حضور دانشگاه پیام نور در عرصه های بین المللی خبر داد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا ، دکتر رستمی ابوسعیدی با اشاره به گسترش خدمات دانشگاه پیام نور در عرصه بین الملل گفت: این دانشگاه هم اکنون دارای یک مرکز مصوب شورای گسترش در کشور افغانستان و  63 نمایندگی در کشورهایی نظیر؛ آذربایجان، امارات متحده عربی، تاجیکستان، قطر، کویت، عمان، مالزی، هندوستان، ایتالیا، بلاروس، ترکیه، کانادا، سوئد و ... است.

 

رئیس دانشگاه پیام نور با عنوان اینکه توسعه خدمات آموزشی دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگ ترین دانشگاه دولتی کشور در عرصه بین الملل یکی از سیاست های مهم این دانشگاه است ، تصریح کرد: دانشگاه پیام نور قصد دارد در برنامه ای هدفمند ضمن گسترش آموزش مبتنی بر فناوری اطلاعات و الکترونیکی، مرکز آموزش زبان فارسی را در خارج از کشور به منظور گسترش زبان فارسی و انتقال فرهنگ کشور در خارج از مرزها تاسیس نماید.

 

وی با اشاره به فعالیت های چشمگیر و ارزنده دانشگاه پیام نور در کشور افغانستان گفت: دانشگاه پیام نور افغانستان از سال 1390 به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و امروز افتخار دارد که در جشن فارغ التحصیلی 600 دانشجوی این دانشگاه شاهد حضور نخبگان کشور افغانستان در بین فارغ التحصیلان است.

 

وی با عنوان اینکه دانشگاه پیام نور با هدف کمک به کشور افعانستان، تسهیلات را در اختیار علاقه مندان به تحصیل این کشور قرار می دهد، تاکید کرد: این دانشگاه به عنوان بزرگ ترین دانشگاه دولتی کشور با قریب 700هزار دانشجو و 4 هزار عضو هیات علمی آمادگی دارد که پس از بازنگری لازم، رشته های مورد نیاز کشور افغانستان را در قالب رشته های چند نظمی و بین رشته ای ایجاد کند.

 

وی  با اشاره به تدوین بیش از 2000 عنوان کتاب این دانشگاه گفت: دانشگاه پیام نور دارای محتوای غنی و ارزشمند است و قصد دارد با ترجمه این منابع به  3زبان؛ عربی، انگلیسی و فرانسه ضمن توسعه نمایندگی ها در کشورهای خارجی، این منابع را در اختیار علاقه مندان به تحصیل در این دانشگاه قرار دهد.

 

دکتر رستمی ابوسعیدی اظهار داشت: همکاری مشترک در راه اندازی دانشگاه های مشابه آموزش از راه دور و مجازی، مبادله استاد و دانشجو و تفاهم نامه مشترک پژوهشی از دیگر مواردی است که دانشگاه پیام نور آمادگی دارد در این خصوص خدمات لازم را به دیگر کشورها ارائه نماید

 

نظر شما